Sfinks zarzuca sieci
Sfinks Polska zarządza 177 lokalami gastronomicznymi. Najliczniejsza jest sieć restauracji Sphinx (87 lokali), oprócz tego w portfolio grupy są puby Piwiarnia Warki, restauracje Chłopskie Jadło, Wook i Fabryka Pizzy oraz marki Meta Seta Galareta, Meta Disco i Lepione & Pieczone. Teraz Sfinks chce przygarnąć do swojej sieci właścicieli lokali gastronomicznych, którzy do tej pory działali na własną rękę. Propozycja ma być też rodzajem koła ratunkowego dla tych restauratorów, których w tarapaty wpędziła pandemia COVID-19.
– Pandemia bardzo mocno dotknęła branżę gastronomiczną. Cześć lokali już się nie otworzyła po odmrożeniu, a inne zmagają się z różnymi trudnościami i wielu restauratorów z pewnością martwi się o przyszłość – mówi Dorota Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska. – W tej sytuacji marki sieciowe Sfinks Polska mają przewagę w postaci rozpoznawalności, dostępu do atrakcyjnych cenowo zakupów centralnych, sprawdzonej oferty i warunków biznesowych w ramach systemów delivery, programu lojalnościowego dla klientów i wielu innych korzyści wynikających z działania w grupie. Partnerstwo franczyzowe z nami jest szansą, by pozostać w branży, ochronić swoje miejsce pracy, a często i miejsce pracy bliskich, bo wiele restauracji to biznesy rodzinne. Stąd nowa, dostosowana do obecnych realiów rynkowych i elastyczna oferta współpracy franczyzowej, oparta o nasze wieloletnie doświadczenie oraz know-how.
Franczyza za złotówkę
Sfinks wprowadził program „Franczyza za 1 zł”, w ramach którego istniejące restauracje niesieciowe mogą przekształcić się w lokal działający pod jedną z marek operatora: Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy oraz Meta. Każda z tych marek ma określone warunki, dotyczące np. wymagań lokalowych. Różnią się też opłatą wstępną za know-how, która wynosi od 10 do 55 tys. zł. Jednak jeśli ktoś zdecyduje się na przystąpienie do sieci do końca tego roku, zostanie zwolniony z opłaty wstępnej. Są też inne promocyjne warunki. Np. opłata franczyzowa przez pierwsze 12 miesięcy wynosi 1 zł. W pierwszym roku nie trzeba też ponosić pełnych kosztów inwestycji, wymaganej przy dopasowaniu lokalu do wymogów sieci. Jednocześnie Sfinks zapewnia, że jako franczyzodawca będzie wspierać swoich nowych partnerów doradczo, także w ramach pozyskania finansowania, np. na zmiany w lokalu, szyldy, logotypy czy inne niezbędne na tym etapie wyróżniki marek.
Restauratorzy, którzy zdecydują się na współpracę franczyzową będą mieć możliwość odstąpienia od umowy po pierwszym roku.
Obecnie w ramach wszystkich konceptów Sfinks Polska działa 90 lokali franczyzowych, z czego najnowszy, w podwarszawskim Piasecznie, uruchomiono już po odmrożeniu gastronomii.
WIZYTÓWKA MARKI SFINKS
Sfinks Polska zarządza obecnie 177 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski.
- 87 restauracji Sphinx
- 61 pubów Piwiarnia Warki
- 12 restauracji Fabryka Pizzy
- 2 restauracje Wook
- 12 restauracji Chłopskie Jadło
- 3 lokale pod szyldami Meta Seta Galareta i Meta Disco
- 1 lokal Lepione & Pieczone

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
Franczyzodawca Fit+ postawił na ambitne tempo – co miesiąc chce podpisywać co najmniej jedną nową umowę franczyzową. Jak dotąd skutecznie realizuje założony plan.
29-30 maja w Warszawie odbędzie się XI Konferencja BEST FRANCHISE. Eksperci ocenią wpływ zmian geopolitycznych, gospodarki i technologii na przyszłość biznesu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali