Zakładamy salon barberski
Początków barberingu sięgają XII wieku. W średniowiecznej Anglii barberzy pomagali klasztornym mnichom. Zajmowali się, podobnie jak dziś, strzyżeniem włosów, a czynność tę postrzegano wówczas jako uzdrawiającą. Dopiero w XVII wieku barberzy zaczęli zajmować się stricte strzyżeniem i pielęgnacją męskich twarzy. Dziś barbering cieszy się coraz większą popularnością, ponieważ męźczyźni zaczęli przywiązywać wagę do swojego wyglądu.
Jeszcze kilka lat temu mało kto słyszał o barber shopach. Salonów fryzjerskich dla mężczyzn, które specjalizują się w pielęgnacji brody, wąsów i strzyżenia włosów dziś jest całkiem sporo, ale tych profesjonalnych – niewiele. Andrzej Tokarski, franczyzodawca Sztos Barber Shop z Poznania, zauważa, że coraz więcej zakładów fryzjerskich świadczy usługi pod szyldem barberskim, mimo że nie powinni.
– Przyszły barber musi mieć przede wszystkim skończoną szkołę fryzjerską. To jest minimum. Oprócz umiejętności ważna dla nas jest również osobowość barbera. Klienci, którzy decydują się na wizytę w salonie, chcą przecież również porozmawiać – mówi Andrzej Tokarski.
Wnętrze ma znaczenie
Franczyzodawca Sztos Barber Shop zwraca uwagę także na stylowy wystrój lokalu, w którym są świadczone usługi barberskie.
– Klimat, który panuje w naszych salonach, jest zupełnie inny niż ten, który widzimy w salonach mijanych na ulicach. W wystroju stawiamy przede wszystkim na naturalne materiały i prostotę samego wykończenia. Każdy klient, który odwiedza nasz salon jest częstowany whisky. W zwykłych salonach drażniło mnie to, że nie było nawet prasy dla mężczyzn. W barber shopach dbamy o każdy detal, by klient czuł się swobodnie. Obecnie mamy 12 punktów własnych i sześć franczyzowych, które urządzone są właśnie w takim stylu. Jeśli zaś chodzi o wybór lokalu, doradzanym naszym franczyzobiorcom w tej kwestii. Optymalna wielkość salonu wynosi od 50 do 70 m2 – dodaje Andrzej Tokarski.
Co ciekawe, wstępu do salonu nie ma płeć piękna.
– Tu nie ma wyjątków. Panie mogą korzystać z usług upiększających na każdym osiedlu i właściwie przy każdej ulicy, to jedno miejsce mężczyznom po prostu się należy. U nas żaden facet nie musi wpadać w kompleksy. Może ubrać się swobodnie i bez skrupułów wskoczyć do salonu w dresie umazanym farbą – mówi Andrzej Tokarski.
Popularność usług barberskich
Franczyzodawca z Poznania przyznaje, że jeszcze kilka lat temu nie było w ogóle salonów baraberskich.
– Dziś obserwujemy ogromny rozwój oraz popularność usług barberskich. Klientów jest coraz więcej. My celujemy w miasta od 25 tys. mieszkańców. W ciągu miesiąca obsługujemy w lokalu z trzema stanowiskami ok. 850 klientów miesięcznie – mówi Andrzej Tokarski. A ile kosztują usługi strzyżenia? W Sztos Barber ceny usług wahają się od 25 do 100 zł.
Sztos Barber Shop istnieje na rynku od 2016 roku. Dlaczego właściel marki zdecydował się na rozwój sieci franczyzowej?
– Przede wszystkim chodziło o sprawne powiększenie sieci. Z dużą liczbę lokali własnych nie bylibyśmy w stanie profesjonalnie poprowadzić salonów, zatem wybór franczyzy okazał się jedynym słusznym pomysłem – tłumaczy Andrzej Tokarski.
Choć franczyzodawca przyznaje, że każdego roku powstaje coraz więcej salonów barberskich, to nie obawia się konkurencji.
– To branża, w której liczy sie pasja, profesjonalizm oraz wytrwałość. Wchodząc w ten biznes należy mieć tego świadomość. A nie każdy barber shop wyznaje te zasady. Można się nieźle naciąć – mówi Andrzej Tokarski.
Pieniądze na start
Koszt inwestycji we własny salon Sztos Barber Shop wynosi maksymalnie 100 tys. zł. W ramach tej kwoty franczyzodawca oferuje franczyzobiorcy wsparcie na każdym etapie współpracy, aranżację lokalu, kosmetyki marki własnej, a także dwuetapowe szkolenie.
– Pierwszy etap to szkolenie pokazowe, drugi, to część praktyczna, która trwa kilka dni. Następnie przyszli barberzy odbywają praktyki w naszym salonie pod okiem barberów z wieloletnim doświadczeniem – mówi Andrzej Tokarski.
WIZYTÓWKA MARKI SZTOS BARBER SHOP
- Koszt inwestycji: 100 tys. zł.
- Salon od 50 do 70 m2
- 18 salonów

ZOBACZ W KATALOGU






























PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Branża beauty i fitness ma mocną reprezentację na wiosennych Targach Franczyza. Widzimy się już 13 I 14 marca na PGE Narodowym!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
Wendy's, międzynarodowa sieć restauracji szybkiej obsługi z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła niedawno plany ekspansji na kilka rynków europejskich, które obejmują także Polskę.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.