Biznes w dużych i małych miastach
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja ubezpieczeniowa, która w ponad 170 miastach w Polsce prowadzi sprzedaż produktów ubezpieczeniowych poprzez sieć oddziałów własnych, placówek działających w oparciu o model franczyzowy oraz lokalnych agentów.
– Nasz model rozwoju sieci zakłada zasięg ogólnopolski, dlatego oferujemy możliwość współpracy zainteresowanym ze wszystkich regionów kraju. Jesteśmy do tego przygotowani od każdej strony: administracyjnej, informatycznej, szkoleniowej czy logistycznej – mówi Mariusz Długołęcki, koordynator ds. rozwoju sieci Dom Ubezpieczeniowy Spectrum.
Franczyzobiorcą może zostać osoba, która posiada minimum średnie wykształcenie, pełną zdolność do czynności prawnych oraz nie widnieje we wpisie do Krajowego Rejestru Karnego. Jeśli kandydat spełnia te warunki, może planować swoją przyszłość w branży ubezpieczeniowej.
– Cały proces szkoleń zaprojektowaliśmy w oparciu o własne doświadczenia zebrane w czasie szkolenia kilkuset agentów. Gwarantujemy dostęp do darmowych szkoleń i paneli e-learningowych. Dzięki nim franczyzobiorca rozwija swoje kompetencje branżowe, ale również interpersonalne i sprzedażowe. Dodatkowo uzyskuje informacje dotyczące wszelkich zmian prawnych, które wpływają na pracę w branży – dodaje Mariusz Długołęcki.
Kasa na start
Przewidywany koszt inwestycji związany z otwarciem oddziału według standardów Spectrum nie powinien przekroczyć 10 tys. zł przy uwzględnieniu zakupu elementów identyfikacji wizualnej zewnętrznej, wewnętrznej, wyposażenia w meble oraz zakupu urządzeń biurowych. Franczyzobiorcy Spectrum nie ponoszą opłat: wstępnej na etapie podpisywania umowy oraz tzw. bieżących, marketingowych, z tytułu korzystania z logo i systemu informatycznego.
– Nasi franczyzobiorcy to przedsiębiorcy, którzy w celu uruchomienie swoich biur najczęściej korzystają z wcześniej na ten cel zaoszczędzonych środków. Są też osoby, które podjęły starania o uzyskanie środków z lokalnego Urzędu Pracy lub innej instytucji wspierającej początkujących przedsiębiorców. Zazwyczaj wnioski o uzyskanie dofinansowania poparte podjętą z multiagencją umową o współpracy stanowiły bardzo mocny argument przemawiającym na korzyść wnioskodawcy – mówi Mariusz Długołecki.
Franczyzodawca otwiera swoje placówki w miastach powyżej 5 tys. mieszkańców. Szukanie lokalu leży po stronie franczyzobiorcy, ale licencjodawca służy pomocą w kwestii jego wyboru. Placówka musi spełniać określone warunki.
– Lokal na biznes musi być estetyczny, funkcjonalny, z parkingiem, witryną, która stanowi jego reklamę. Sugerujemy lokal o powierzchni około 30 m2 – tłumaczy Mariusz Długołęcki.
Wsparcie dla partnerów
Franczyzodawca zapewnia partnerom dostęp do multifunkcyjnego systemu transakcyjnego SADUS.
– Franczyzobiorcy dokonują w nim porównania ofert, kalkulacji składki i wystawiają polisy bez konieczności logowania się do systemów towarzystw ubezpieczeniowych. Po ukończeniu szkoleń i otwarciu biura, franczyzobiorca otrzymuje pomoc ze strony regionalnych kierowników sprzedaży Spectrum oraz lokalnych menedżerów towarzystw ubezpieczeniowych. SADUS w wersji 4.0 otrzymał wsparcie aplikacji mobilnej skanującej dowody rejestracyjne (aztec code) dzięki czemu to, prawdopodobnie, najszybsze na rynku narzędzie pozwalające w niespełna minutę przedstawić klientowi ofertę ubezpieczenia OC – mówi Mariusz Długołęcki.
Franczyzodawca niedawno wdrożył szkolenia z zakresu sprzedaży produktów ubezpieczeniowych online. 100 proc. oferty dostępne jest w dystrybucji zdalnej.
– Ponadto uruchomiliśmy panel klienta, który online organizuje proces przekazywania dokumentów pomiędzy franczyzobiorcą, a klientem. Każdy klient Domu Ubezpieczeniowego Spectrum po zalogowaniu się na swoje konto w panelu klienta, może sprawdzić wszystkie swoje polisy oraz ich status, np. rodzaj ubezpieczenia, okres obowiązywania lub terminy płatności kolejnych rat – mówi Mariusz Długołęcki.
WIZYTÓWKA MARKI DOM UBEZPIECZENIOWY SPECTRUM
- Lokal Spectrum powienien mieć około 30 m2
- Franczyzodawca otwiera swoje placówki w miastach powyżej 5 tys. mieszkańców;
Wiele oddziałów / Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to multiagencja ubezpieczeniowa, która w ponad 170 miastach w Polsce prowadzi sprzedaż produktów ubezpieczeniowych. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Rzuć korpo, przejdź na swoje
/03.04.2025
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Emilia Piesik weszła we franczyzowy biznes razem z mamą. Dziś sama ma dzieci i wciąż chwali sobie współpracę z franczyzodawcą.
Październikowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży. Znajdziesz w nim gratisowy bilet wstępu na Targi Franczyza!
W majowym numerze „Własny Biznes FRANCHISING” odkrywamy m.in. tajniki sukcesu w biznesie motoryzacyjnym, finansach, a także opisujemy biznesy, w które chętnie inwestują młode mamy. Dowiedź się, ile płaci się za franczyzę i jak wygląda zarządzanie bez szefa.
Izabela Kondziołka pomysłu na biznes zaczęła szukać po urodzeniu drugiego dziecka. Znalazła go w ubezpieczeniach i od 10 lat jest mu wierna.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.