Antywirusowa dziesiątka Sfinksa
Od połowy marca lokale gastronomiczne nie przyjmują klientów. Realizują zamówienia tylko w dostawie lub na wynos. Ale być może niedługo to się zmieni. Otwarcie restauracji rząd zapowiedział w tzw. III etapie odmrażania gospodarki. Kiedy on nastąpi dokładnie jeszcze nie wiadomo, ale z ostatnich informacji wynika, że być może za półtora tygodnia, od 18 maja. Na pewno lokale gastronomiczne muszę się jednak liczyć z tym, że ich praca będzie wyglądała teraz inaczej niż przed epidemią koronawirusa. Na razie nie ma co do tego konkretnych wytycznych - pojawiają sie tylko spekulacje, że być może uruchomione zostaną tylko ogródki sezonowe, że stoliki bedą rozstawione w odległości 2m. Niektórzy restauratorzy jednak już przygotowują się na nową rzeczywistość.
Sfinks się szykuje
Restauracyjna spółka Sfinks Polska, zarządzająca m.in. sieciami Sphinx, Chłopskie Jadło, Piwiarnia Warki i Fabryka Pizzy, opracowała 10 nowych procedur bezpieczeństwa sanitarnego, które będą obowiązywać w jej lokalach po otwarciu gastronomii. Mają one na celu minimalizowanie ryzyka nawrotu koronawirusa i zwiększenie bezpieczeństwo gości i pracowników restauracji.
– Zależy nam na tym, aby nasze restauracje były strefami wolnymi od koronawirusa oraz żeby były to miejsca bezpieczne dla naszych gości i pracowników. Stąd „ Antywirusowa Dziesiątka Sfinksa” – mówi Dorota Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska. – Jest ona efektem pracy zespołów wewnętrznych, dostawców oraz konsultacji z ekspertami zewnętrznymi. Już teraz kończymy przygotowania w zakresie zapewnienia środków dezynfekcyjnych i środków ochrony dla pracowników oraz przeprowadzenia cyklu szkoleń dla restauratorów i personelu.
Lista zasad
W ramach „Antywirusowej Dziesiątki Sfinksa”, poza obowiązującymi dotychczas zasadami w zakresie czystości, higieny oraz bezpieczeństwa, firma wdroży we wszystkich sieciach dodatkowe procedury:
- Stoliki będą dezynfekowane po każdym gościu oraz w dowolnym momencie na prośbę gości.
- Kelnerzy i kucharze będą mieli obowiązek noszenia maseczek i rękawiczek.
- Restauracje zapewnią gościom płyn dezynfekujący w toaletach oraz w widocznym miejscu na sali konsumpcyjnej.
- Karty menu będą dezynfekowane po każdym użyciu.
- Na prośbę gościa udostępniane będą jednorazowe sztućce.
- Przyprawy będą serwowane w jednorazowych opakowaniach.
- Naczynia i sztućce będą podwójnie wyparzane i dezynfekowane.
- Pracownicy restauracji przystąpią do pracy po codziennym pomiarze temperatury.
- Wszystkie klamki oraz włączniki w restauracji będą dezynfekowane kilka razy dziennie.
- Liczba audytów bezpieczeństwa zostanie podwojona w całej sieci.
Zarząd spółki zapowiada, że „Antywirusowa Dziesiątka Sfinksa” będzie rozszerzana o kolejne punkty, w tym o nowe zasady, które będą wprowadzane przez rząd, a które nie są jeszcze uwzględnione w nowych procedurach spółki.
WIZYTÓWKA SFINKS POLSKA
Sfinks Polska zarządza obecnie 175 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski.
- sieć 87 restauracji Sphinx (segment casual dining),
- 61pubów Piwiarnia Warki (segment gastro pubów),
- 12 restauracji Chłopskie Jadło (segment casual dining),
- 2 restauracje WOOK (segment casual dining),
- 10 restauracji Fabryka Pizzy,
- 3 lokale działające pod szyldami Meta Seta Galareta i Meta Disco
- 1 lokal Lepione & Pieczone (fast casual dining).

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali