Kawiarnia z oryginalnym menu
Lafaye to rodzinna marka, prowadząca sieć wysp kawowych, w których można napić się kawy, ale też ją kupić (ziarnistą lub mieloną oraz kapsułki typu nesspresso). Kawy pochodzą z własnej palarni. Koncept ma obecnie dwa punkty własne oraz trzy wyspy franczyzowe. W połowie marca rusza kolejny coffee point, w Poznaniu. W najbliższych planach jest również otwarcie we Wrocławiu.
Oprócz kaw, stoiska mają też w ofercie: herbaty z Rwandy, akcesoria kawowe tj. ekspresy na kapsułki, spieniacze do mleka, kubki termiczne. Franczyzobiorcy mogą również sprzedawać przekąski z lokalnych cukierni lub piekarni np.: muffinki, ciasta, sałatki, kanapki, napoje zimne.
Z konopią i suplementami
Asortyment marki Lafaye systematycznie rośnie.
– Wprowadziliśmy do oferty cannabi coffee, czyli kawę z dodatkiem konopi siewnych, mieloną oraz w kapsułkach typu nespresso – mówi Robert Kubrak, współwłaściciel marki Lafaye. – Konopie zawierają wiele witamin i mikroelementów, a ponadto cenne kanabinoidy, w tym CBD, o działaniu prozdrowotnym. Powszechnie stosuje się je w terapiach antynowotworowych, u osób chorych na padaczkę, stwardnienie rozsiane, cierpiących na depresję, bezsenność czy po chemioterapii.
Poza kawą z konopią Lafaye ma w ofercie także cannabi tea. Herbatę z konopi można kupić w postaci suszu w puszkach lub w formie kapsułek.
– Na wiosnę planujemy wprowadzenie do sprzedaży cannabi ice tea, czyli mrożonej herbaty z konopi, z różnymi dodatkami: cytryną, miętą, miodem – zapowiada Robert Kubrak.
To nie wszystkie nowości. Po wielomiesięcznych badaniach i testach Lafaye przygotowało także kawy w kapsułkach z suplementami dla sportowców.
– Dodawane przez nas suplementy, jak AAKG, kreatyna czy l-karnityna m.in. wpływają na zwiększenie wydajności, przyspieszenie rozbudowy mięśni, wspomagają też ich regenerację – wyjaśnia franczyzodawca Lafaye. – Te kawy występują w wersjach smakowych, jest też kawa pure, o bardzo wysokiej zawartości kofeiny. Produkty są przeznaczone dla klubów sportowych, klubów fitness, siłowni. Franczyzobiorcy na swoim terenie mogą zająć się ich bezpośrednią sprzedażą w tego typu miejscach.
Kawa we franczyzie
Sieć coffee pointów Lafaye rozwija się w galeriach handlowych, choć nie jest to jedyna możliwość lokalizacji.
– Jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje franczyzobiorców co do wyboru ciekawych miejsc na nasze wyspy – podkreśla Robert Kubrak. – Doświadczenie pokazuje, że nasz koncept sprawdzi się najlepiej w dużych miastach, nawet powyżej 200 tys. mieszkańców, ewentualnie takich, gdzie jest dużo studentów.
Licencjodawca dostarcza i montuje gotowe do pracy stoisko, którego cena zaczyna się od 44 tys. zł. Przy wyspie jest też kilka stolików dla klientów. Franczyzobiorcy oraz ich pracownicy przechodzą szkolenia, m.in.: z zakresu parzenia kawy, znajomości produktów, standardów obsługi klienta.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 500 zł.
WIZYTÓWKA MARKI LAFAYE
Koncept wysp kawowych, z kawą z własnej palarni.
LAFAYE W 2019 ROKU
- punkty własne 2
- punkty franczyzowe 3
- kwota inwestycji od 44 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali