Lody sycylijskie we franczyzie
– Opracowaliśmy już ponad 80 smaków, które będą rotowały w naszych lodziarniach. W stałej sprzedaży będzie 10 smaków, natomiast pozostałe będą się zmieniać – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon, menedżer ds. marketingu i PR w firmie Sweet Gallery. Podobno firma ma własną linię produkcyjną i samodzielnie wyrabia lody według receptur opracowanych pod okiem mistrza sycylijskiego lodziarstwa. Jak twierdzi franczyzodawca, zgłębianie sztuki tworzenia lodów rzemieślniczych i praca nad ich smakami trwała prawie rok.
– Uczyliśmy się rzemiosła od sycylijskiego mistrza, który od kilkudziesięciu lat związany jest z branżą lodową. Jego dziadek i tata prowadzili lodziarnię na Sycylii. Zdobyliśmy m.in. wiedzę z zakresu techniki wyrabiania lodów, komponowania smaków i dobierania składników. Nawiązaliśmy współpracę z sycylijskimi rolnikami, u których zaopatrujemy się w owoce i pistacje. Na bazie tych produktów tworzymy lody. Przykładem są lody cytrynowe z cytryn ze świeżych zbiorów czy pistacja z Bronte, których nazwa pochodzi od sycylijskiego miasteczka Bronte leżącego u podnóża wulkanu Etna, słynącego z uprawy pistacji – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon.
Debiut w kwietniu
Franczyzodawca będzie otwierać lodziarnie SiGelato zarówno w dużych, jak i małych miejscowościach. Lody mają być sprzedawane w mobilnych przyczepach przy centrach i galeriach handlowych, w parkach oraz na skwerach. W kwietniu zadebiutuje pięć punktów własnych i 10 franczyzowych. Do końca 2020 roku pod marką SiGelato ma funkcjonować 60 punktów sprzedaży.
Koszt inwestycji w punkt franczyzowy właściciel marki szacuje na 120 tys. zł. Twierdzi, że minimalna kwota, jaką musi dysponować potencjalny franczyzobiorca, to tylko 10 tys. zł (reszta kwoty ma być wzięta w leasing). Cena ma obejmować w pełni wyposażony punkt sprzedaży, gotowy do pracy. Franczyzodawca zapewnia partnerom szkolenia przed rozpoczęciem działalności oraz cykliczne, pomoc w pozyskaniu finansowania, serwis oraz wsparcie marketingowe. Każdemu franczyzobiorcy zostanie dedykowany opiekun, który będzie go wspierał na każdym etapie działalności.
Lody do punktu sprzedaży będzie dostarczał franczyzodawca i czuwał nad utrzymaniem ciągłości sprzedaży. – Lody będziemy wyrabiać sami. Smaki będą dopasowywane do upodobań lokalnych klientów. Zdajemy sobie sprawę, że nie wszędzie będziemy sprzedawać te same smaki lodów. W związku z tym jesteśmy elastyczni i oferta poszczególnych punktów może się nieco różnić – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon.
Jak szacuje franczyzodawca, zwrot kosztów inwestycji powinien nastąpić już w drugim sezonie działalności.
Wizytówka Sweet Gallery
Sweet Gallery obecnie zarządza 3 konceptami mobilnych przyczep gastronomicznych rozwijanych na zasadzie franczyzy. Liczebność poszczególnych konceptów w 2019 roku wyniosła:
- Lodolandia / Ice and Roll - 500 przyczep z lodami typu świderek w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i na Słowacji (w tym 10 własnych);
- Kołacz na okrągło / Cake and Roll - 80 przyczep z kołaczami w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii (w tym 5 własnych);
- Bafra Kebab - 30 przyczep w Polsce (w tym 4 własne).

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali