Fit franczyza już gotowa
Fitkurier to nowa sieć gastronomiczna wyspecjalizowana w cateringu dietetycznym. Marcin Ciesielski, współtwórca konceptu, jest doświadczonym gastronomem, który od ponad 20 lat zarządza siecią pizzerii Stopiątka.
Fitkurier oferuje dania dopasowane do potrzeb wielu klientów. – Naszą ofertę kierujemy do osób, które się odchudzają, do osób z dolegliwościami zdrowotnymi, które wymagają specjalnych diet, oraz do tych, które nie lubią gotować lub nie mają na to czasu – mówi Agnieszka Kuźmińska, szef zespołu dietetyków w firmie Fitkurier. Wszystkie proponowane zestawy komponuje w centrali dietetyk i kucharz, którzy wspólnie dbają o walory odżywcze i smakowe. Franczyzobiorcy nie muszą posiadać umiejętności kucharskich. – Placówki wyposażamy w piece konwekcyjno-parowe, które są codziennie, poprzez sieć internetową programowane z centrali firmy w nowe receptury. Dzięki temu przygotowanie zestawów jest proste oraz szybkie z zachowaniem właściwego smaku – przyznaje Mateusz Surowaniec, dyrektor operacyjny oraz współtwórca firmy Fitkurier.
Dużym ułatwieniem dla nowych franczyzobiorców jest lista klientów, którą franczyzobiorcy otrzymują, zanim ruszą z biznesem. – Zależy nam, żeby franczyzobiorcy prowadzili sprzedaż od pierwszego dnia działalności. Na ten cel przeznaczymy fundusz marketingowy skoncentrowany na działania promocyjne w internecie, znanych blogach, w mediach społecznościowych, które zaczynamy już w trakcie remontu nowego lokalu – zapewnia Marcin Ciesielski.
Punkty Fitkuriera powstają w dużych i małych miastach od 20 tys. mieszkańców. – Koncept nie wymaga drogich lokalizacji w centralnie położonych miejscach. Nie prowadzimy sprzedaży w placówkach, w związku z czym mogą znajdować się w mniej uczęszczanych miejscach, co znacząco obniża koszty najmu – mówi Mateusz Surowaniec. Klient wskazuje miejsce i godzinę, w której chce otrzymać danie, a Fitkurier dostarczy świeży posiłek pod same drzwi. Dostawy odbywają się od poniedziałku do piątku już w godzinach nocnych i trwają zazwyczaj do dziewiątej rano. W pojedynczej placówce Fitkuriera pracuje 3-4 pracowników stacjonarnych oraz tyle samo dostawców. Nad wszystkim czuwa franczyzobiorca, który ma też obowiązek testowania wszystkich dań, zanim trafią do klienta.
Koszt inwestycji na start, bez remontu lokalu, wynosi około 70 tys. zł (tyle trzeba mieć w gotówce), pozostałą część można sfinansować z kredytu. Otwarcie placówki trwa zazwyczaj miesiąc, czas zwrotu z inwestycji franczyzodawca szacuje na 12 miesięcy. W 2020 roku zaplanowano otwarcie 15-20 placówek Fitkurier. Niedawno firma podpisała dwie umowy franczyzowe.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali