Autorskie lody z przyczepy
W tym sezonie pod szyldem Piccolo działało ok. 20 lodziarni. To zarówno lokale stacjonarne, jak i przyczepy gastronomiczne. W przyszłym roku marka chce jednak zdecydowanie postawić na rozwój drugiego z wymienionych formatów.
– Podpisaliśmy już przedwstępną umowę z dwoma sieciami marketów, dzięki której będziemy mieć dostęp do kilkuset lokalizacji w całej Polsce, na parkingach obok sklepów tych marek – informuje Michał Stykowski, specjalista ds. współpracy marki Autorskie Lody Piccolo.
W tych lokalizacjach koncept chce ustawiać franczyzowe przyczepy gastronomiczne. Przygotuje je „pod klucz” i dowiezie w wybrane przez licencjobiorce miejsce. W wersji standard z przyczepy można sprzedawać lody i lemoniady. W wersji rozszerzonej pojawia się dodatkowa opcja sprzedaży gofrów i kawy. Koszt standardowej przyczepy to 59 tys. zł, wersja rozszerzona kosztuje ok. 10 tys. zł więcej.
– Umowy z marketami na najem powierzchni podpisywane są na okres od początku kwietnia do końca września – dodaje Michał Stykowski.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia wdrażające ich do pracy w punkcie. Przedstawiciele centrali podłączają przyczepy, licencjobiorcy dostają też wzór dokumentacji potrzebnej m.in. do sanepidu. Wszystkie punkty są centralnie zaopatrywane w lody, których rzemieślnicza produkcja odbywa się w Warszawie. Do wyboru jest 190 smaków.
– Oczywiście każdy franczyzobiorca będzie mógł sam dobrać sobie zestaw smaków, w zależności od preferencji klientów – podkreśla Michał Stykowski. – Jednorazowo sprzęt w przyczepie pozwala na wyeksponowanie ośmiu smaków, natomiast przechowywać w przyczepie można ich aż 40.
Lodziarnie Lodów Piccolo można otwierać także w formacie stacjonarnym. W tej formie możliwa jest sprzedaż sezonowa z okienka albo prowadzenie lodziarni całorocznej, ze strefą stolikową dla klientów (wtedy w ofercie pojawiają się dodatkowo m.in. ciastka). W pierwszym przypadku potrzebny jest lokal wielkości min. 15 m2, w drugim przynajmniej 30 m2. Inwestycja zaczyna się od 49 tys. zł. Kolejną możliwością współpracy z marką jest wynajem przyczep (lub specjalnie wyposażonych rowerów) wyłącznie na eventy.
– Obsługa eventów może być bardzo intratnym zajęciem – zapewnia Michał Stykowski. – Zdarza się, że obroty przy tego rodzaju działalności bywają wyższe, niż przy prowadzeniu niektórych punktów stacjonarnych.
Nie ma opłaty licencyjnej za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorcy płacą tylko miesięczną opłatę marketingową w wysokości 250 zł.

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali