Biznes na gorące dni
– Liczba placówek zmienia się dynamicznie. Do końca czerwca podpiszemy mniej więcej 100 nowych umów. Codziennie prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami i spotykamy się z przedstawicielami galerii handlowych, gdzie ustawimy nasze punkty. Każdego dnia podpisujemy 3-4 nowe umowy. Nie zwalniamy tempa nawet na chwilę – mówi Marcin Olesiak, prezes Sweet Gallery, właściciel marki Lodolandia, Rajskie Lody Tajskie, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab. Punkty sprzedaży funkcjonują na zewnątrz obiektów handlowych, dzięki czemu nie dotyczy ich problem niehandlowych niedziel. Oprócz tego Sweet Gallery celuje w miasta od 7 tys. mieszkańców. Jak twierdzi prezes spółki, lody i słodkie desery sprawdzają się wszędzie, dlatego firma nie omija nawet najmniejszych miejscowości.
Spółka Sweet Gallery stawia na proste zasady prowadzenia biznesu. Podstawą wszystkich konceptów jest mobilność i dzięki temu elastyczność. – Możemy szybko reagować na potencjał zakupowy lokalizacji i w razie potrzeby ją zmienić. To daje ogromną przewagę nad placówkami stacjonarnymi, które zazwyczaj wymagają remontu i adaptacji do danego konceptu oraz uzależnione są od kosztów najmu – komentuje Marcin Olesiak.
Przyczepy Lodolandia, Rajskie Lody Tajskie, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab są w pełni wyposażone i gotowe do pracy natychmiast po podpisaniu umowy. Inwestycja w biznes zamyka się w 139 tys. zł, ale wystarczy mieć już 10 tys. zł, żeby otworzyć punkt (przyczepę można wziąć w leasing). Franczyzobiorca rozpoczyna pracę zaraz po dwudniowym szkoleniu – z wiedzy o produkcie i obsługi klienta. Zwrot inwestycji w koncept następuje najpóźniej po drugim sezonie..
Biznes, który oferuje Sweet Gallery podzielony jest na dwa sezony – wiosenno-letni oraz jesienno-zimowy. – Stworzyliśmy koncept, który pozwala zarabiać przez cały rok. Od 1 kwietnia do 30 września sprzedajemy lody, gofry i zimne napoje, a przez resztę roku węgierskie kołacze. Punkty przechodzą szybki rebranding – maszyna do lodów zastępowana jest urządzeniem do wypiekania kołaczy. Zmianie ulega też elewacja zewnętrzna punktu, a wszystko trwa kilka godzin. Partner już następnego dnia może rozpoczynać sprzedaż nowych produktów – mówi Marcin Olesiak.
Od 2017 roku Sweet Gallery prowadzi intensywny rozwój za granicą pod marką Ice and Roll (Lodolandia) i Cake and Roll (Kołacz na Okrągło). W tej chwili obie sieci działają już na Słowacji, w Niemczech, we Francji, na Majorce i w Wielkiej Brytanii. W sumie razem poza Polską funkcjonuje ok. 40 punktów Sweet Gallery. Firma za granicą pozyskuje masterfranczyzobiorców i tzw. ambasadorów marki, którzy odpowiedzialni są za pozyskiwanie franczyzobiorców. – Przedstawiciele zagraniczni otrzymują ogromne wsparcie ze strony centrali. Mamy cztery osoby w Warszawie, które jeżdżą po świecie, pozyskując lokalizacje dla nowych franczyzobiorców – mówi Marcin Olesiak.
Niedawno Sweet Gallery nawiązała współpracę z Carrefourem we Francji. Podobnie jak w Polsce, punkty sprzedaży Ice and Roll oraz Cake and Roll będą otwierane w otoczeniu centrów handlowych.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sweet Gallery utrzymuje szybkie tempo rozwoju. W bieżącym roku planuje ok. 450 nowych otwarć.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Lodolandia & Kołacz na Okrągło wykorzystuje elastyczność oferty i szybki rebranding, by zapewnić ciągłość biznesu przez cały rok. Jak działa taki model biznesowy?
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Przepis na prowadzenie zyskownej lodziarni jest tak samo złożony, jak receptura lodów, które zachwycą smakiem. Franczyzodawca konceptu Lodolandia & Kołacz na Okrągło dzieli się nim ze swoimi franczyzobiorcami.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali