Sfinks lubi franczyzę
Spółka Sfinks Polska zarządza takimi markami gastronomicznymi, jak restauracje Sphinx, Chłopskie Jadło, WOOK, pizzerie Fabryka Pizzy, gastro-puby Piwiarnia Warki, Meta Seta Galareta i Meta Disco. W portfolio ma też pub Bolek w Warszawie oraz jeden lokal nowego konceptu Lepione&Pieczone. W sumie wszystkich lokali jest 182, z czego ponad połowa (54 proc.) działa we franczyzie. Duża w tym zasługa przejętej pod koniec 2017 roku sieci Piwiarnia Warki, która liczyła wówczas prawie 70 lokali franczyzowych. Teraz Sfinks chce jeszcze mocniej postawić na franczyzę.
– Chcemy, aby w tym modelu do 2022 roku działało 70-90 proc. wszystkich lokali – zapowiada Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska. – W tym roku planujemy zwiększyć udział franczyzy w całej sieci do ponad 60 proc.
Oprócz piwiarni w modelu franczyzowym działa obecnie większość pizzerii Fabryka Pizzy, poza tym spółka prowadzi przekształcenia operatorskich restauracji Sphinx na franczyzę.
– Spośród dziesięciu restauracji z naszego portfolio, które od stycznia do końca marca tego roku wypracowały najwyższe przyrosty sprzedaży, osiem działa we franczyzie. Najlepsza z nich zwiększyła w I kwartale obroty rok do roku o prawie 50 proc., mimo że w tym czasie było aż osiem niehandlowych niedziel więcej, niż przed rokiem. Pozostałe również osiągnęły kilkudziesięcioprocentową dynamikę przychodów. W systemie franczyzowym restaurator działa na własny rachunek, więc jest zmotywowany, aby biznes prowadzić jak najlepiej – dodaje Sylwester Cacek.
Jak wyjaśnia prezes Sfinksa, spółce zależy na tym, aby mieć w portfolio koncepty o różnej kwocie inwestycji oraz oferujące różne rodzaje gastronomii.
– Możemy zaproponować franczyzobiorcom marki, w których kwota inwestycji wynosi 100 tys. zł, ale i takie, gdzie jest to ponad 1 mln zł – mówi Sylwester Cacek. – Ku naszemu zdziwieniu najwięcej pytań mamy o franczyzę restauracji Sphinx, choć jest to koncept najdroższy w inwestycji.
W tym roku Sfinks chce otworzyć w sumie 20 nowych lokali, z czego prawdopodobnie tylko jeden będzie działał w systemie operatorskim, a reszta na licencji. Obecnie trwają prace nad opracowaniem systemu franczyzowego dla marek Meta Seta Galareta i Meta Disco. Na razie nie można jeszcze otwierać na licencji restauracji Wook, ale być może wkrótce to się zmieni.
– Jest spore zainteresowanie ze strony dużych centrów handlowych wprowadzeniem do oferty gastronomicznej sieciowych restauracji serwujących chińskie menu – przyznaje Dariusz Strojewski, wiceprezes zarządu Sfinks Polska.
Sfinks ma zresztą zamiar powiększać swoje portfolio, wprowadzając nowe marki własne, ale też kupując już istniejące, albo inwestując w mniejszościowe pakiety udziałów. Jeszcze w tym roku spółka planuje zrealizować 2-3 takie projekty.
– Nie mamy jeszcze w swoim portfolio chociażby żadnego konceptu fast foodowego – dorzuca Sylwester Cacek.
Sfinks myśli też o masterfranczyzie i wyjściu na zagraniczne rynki.
– Zgłaszają się do nas zainteresowani z różnych krajów, ale tym tematem zajmiemy się najwcześniej w przyszłym roku – zaznacza prezes spółki. – Jestem zwolennikiem tego, aby najpierw spróbować sił na którymś z rynków Unii Europejskiej.

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali