Kawa na wyspie
Rodzinna palarnia kawy Lafaye powstała w 2016 roku.
– Wcześniej przez wiele lat zaopatrywaliśmy sklepy i hurtownie detaliczne w zupełnie inny asortyment z branży spożywczej – opowiada Barbara Kubrak, współwłaścicielka marki Lafaye. – I wszyscy pytali nas o kawę. Pomyśleliśmy, że skoro mamy gotową sieć odbiorców, to warto ten fakt wykorzystać.
Razem z mężem zainwestowali w piec do wypalania kawy. Szkolili się u międzynarodowych fachowców. Niestety, kawowy rynek okazał się trudniejszy, niż zakładali.
– Rynek nie przyjął naszej kawy, którą sprzedawaliśmy pod zupełnie nieznaną marką – nie ukrywa Barbara Kubrak. – Na szczęście uratował nas pomysł produkowania kawy pod własną marką klienta. Nawiązaliśmy kontakty z restauracjami, hotelami, ale też firmami deweloperskimi itp. Wszyscy chcieli od nas kawę, którą mogli podawać czy sprzedawać klientom pod nazwą swojej firmy. Robiliśmy i robimy dla nich indywidualne mieszanki smaków.
W pewnym momencie właściciele palarni postanowili mocniej zaistnieć ze swoją marką Lafaye. Tak narodził się pomysł uruchomienia sieci coffee pointów – wysp kawowych, gdzie można się kawy napić, ale też ją kupić (ziarnistą lub mieloną oraz kapsułki typu nespresso), prosto z palarni. Pierwszy taki punkt otwarto w galerii Focus w Bydgoszczy. Teraz pod marką Lafaye funkcjonują trzy punkty własne i dwa franczyzowe. Licencjodawca dostarcza i montuje gotowe do pracy stoisko, którego cena zaczyna się od 44 tys. zł. Przy wyspie jest też kilka stolików dla klientów. Oprócz kaw stoiska mają też w ofercie herbaty z Rwandy, akcesoria kawowe (np. spieniacze do mleka, kubki termiczne). Franczyzobiorcy mogą też wprowadzać do menu różne przekąski, np. muffinki, ciasta z lokalnych cukierni, sałatki, kanapki.
– Nasze coffee pointy otwieramy w galeriach handlowych, ale to nie jedyna możliwość – podkreśla franczyzodawca. – Równie dobrymi lokalizacjami będą np. dworce kolejowe.
Licencjobiorcy oraz ich pracownicy przechodzą szkolenia, m.in. z zakresy parzenia kawy, znajomości produktów.
– To bardzo istotne, bo chcemy również edukować ludzi z wiedzy o kawie – dodaje Barbara Kubrak. – Nasi pracownicy zawsze pytają klientów, co im smakuje, jaką kawę lubią i na tej podstawie dobierają im odpowiednie mieszanki z naszej oferty.
Lafaye chce otwierać swoje stoiska zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach. Wszystko zależy od analizy potencjału lokalnego rynku. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa zaczyna się od 500 zł.

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali