Kawiarnia w dużym mieście
Kawiarnia to marzenie wielu z tych, którzy myślą o uruchomieniu własnego biznesu. Co zresztą widać na rynku, który pełen jest nie tylko sieciowych, ale i niezrzeszonych lokali. Dlatego podejmując decyzję o wejściu w tę branżę warto znaleźć dla siebie atrakcyjną niszę. Jedną z takich możliwości jest franczyza marki Organic Coffee & more.
– Nasza oferta jest skierowana do klientów, zwracających uwagę na jakość tego, co jedzą i piją – mówi James Hancock, franczyzodawca Organic Coffee & more.
Kawiarnie oferują – jak zapewniają właściciele – wyłącznie napoje oraz żywność ekologiczną certyfikowaną, czyli bez szkodliwych pestycydów i innych związków chemicznych. W menu są m.in.: kawy, herbaty, koktajle, kanapki, sałatki, ciasta, tarty.
– Przy czym menu jest w standardowych cenach, charakterystycznych dla sieciowych kawiarni, mimo że żywność ekologiczna jest droższa od konwencjonalnej – podkreśla James Hancock.
Rynek dla eko
Franczyzodawca nie ukrywa, że jego koncept przeznaczony jest dla dużych miast.
– Tam jest większa kultura korzystania z oferty, jaką proponujemy, większa świadomość żywieniowa i ekologiczna, dlatego nasza marka dedykowana jest do takich właśnie lokalizacji – wyjaśnia James Hancock.
Lokal na ekokawiarnię powinien mieć powierzchnię od 50 do 100 m2 (choć można też otworzyć format tylko z opcją take away i wówczas wystarczy nawet 10 m2 powierzchni). Szacunkowe koszty inwestycji mieszczą się w widełkach od 100 do 200 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 16 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu oraz dodatkowo 2 proc. na marketing. Franczyzodawca zapewnia m.in. pomoc w znalezieniu lokalizacji i ocenie jej potencjału, kompleksowy projekt technologiczny oraz aranżacyjny, listę elementów wyposażenia baru i zaplecza, zrobioną na potrzeby konkretnej kawiarni, dostęp do dostawców produktów, szkolenia, centralny marketing marki.
Grzegorz Sidorczuk prowadzi franczyzowy lokal Organic Coffee & more w Lublinie, w samym centrum miasta.
– Wcześniej pracowałem w korporacji farmaceutycznej, ale ten etap mojego życia dobiegł końca – opowiada Grzegorz Sidorczuk. – Już od jakiegoś czasu myślałem o własnej kawiarni. Od początku zakładałem, że jeśli ją otworzę, to we franczyzie, bo nie miałem żadnego doświadczenia w gastronomii.
Markę Organic Coffee & more poznał na lubelskim zlocie food trucków. Skontaktował się z franczyzodawcą i we wrześniu ubiegłego roku uruchomił lokal.
– Na rynku kawiarnianym konkurencja jest bardzo duża. Wystarczy powiedzieć, że w promieniu kilometra od naszego lokalu jest sześć innych kawiarni – przyznaje franczyzobiorca. – Ale marka Organic Coffee & more zdecydowanie się wyróżnia filozofią i ekologicznym charakterem menu. Koncept świetnie trafił w niszę, która z roku na rok coraz bardziej się rozrasta, bo trend na zdrowe żywienie jest w naszym społeczeństwie coraz silniejszy.
Obecnie pod szyldem Organic Coffee & more działa osiem kawiarni. W tym roku w planach są dwa kolejne otwarcia.

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali