Interes na dodatek
 
                                                                        GLS Poland świadczy usługi kurierskie, logistyczne oraz ekspresowe dla ponad 270 tys. klientów. Dzięki własnym spółkom oraz partnerom, grupa stworzyła sieć obejmującą 41 państw Europy. Jak zaznacza Michał Perczak, dyrektor ds. projektów i rozwoju sprzedaży GLS Poland, grupa ta dziś jest jednym z wiodących operatorów logistycznych w Europie. – Ponad 18 tys. pracowników obsługuje rocznie 584 miliony paczek. W roku fiskalnym 2017/2018 obroty GLS wyniosły 2,9 miliarda euro – dodaje.
Choć konkurencyjność w branży kurierskiej jest spora, jak zapewnia licencjodawca, potencjalny partner bez obaw może inwestować we własny punkt nadania i odbioru paczek ParcelShop. – Błyskawiczny rozwój branży e-commerce powoduje, że w szybkim tempie rośnie liczba przesyłek do osób prywatnych. Wszystko wskazuje na to, że będzie tak również w przyszłości. Dodatkowo dzisiejszy styl życia staje się coraz bardziej mobilny – tłumaczy Michał Perczak.
GLS Poland stara się sukcesywnie wprowadzać rozwiązania, które doganiają coraz to nowe oczekiwania rynku. – Podam przykład usługi FlexDeliveryService: odbiorcy paczek mogą aktywnie uczestniczyć w realizacji doręczenia i korzystać z szeregu opcji, jak m.in. zmiana daty dostawy, doręczenie na nowy adres, odbiór własny w oddziale lub w punkcie ParcelShop, pozostawienie paczki we wskazanym przez odbiorcę miejscu również bez podpisu na terenie adresu doręczenia – mówi Perczak.
Partner idealny
Obecnie w całej Polsce działa już ok. 1,6 tys. punktów nadania i odbioru ParcelShop. Partnerów, którzy będą prowadzić punkty nadania i odbioru ParcelShop, licencjodawca szuka w całym kraju. – Wielkość miasta czy region Polski nie są istotne. Partner powinien prowadzić aktywną działalność gospodarczą, a także posiadać lokal w bardzo dobrze dostępnej lokalizacji z parkingiem z długimi godzinami otwarcia, również w soboty i niedziele. To bardzo istotne, ponieważ nasi klienci często chcą nadać lub odebrać przesyłkę po pracy lub przy okazji weekendowych zakupów – mówi Michał Perczak, dyrektor ds. projektów i rozwoju sprzedaży GLS Poland.
A jakie są inne wymagania wobec partnerów? – W lokalu powinny być też minimum 2 m2 powierzchni, które pozwalą na bezpieczne przechowywanie paczek. Nasze punkty mieszczą się zazwyczaj w dogodnie zlokalizowanych sklepach lub zakładach usługowych – tłumaczy Perczak. 
Partner może liczyć na bezpłatny pakiet, w skład którego wchodzą materiały informacyjne oraz reklamowe, np. ulotki, cenniki, potykacze. Na tym nie koniec. W ramach pakietu partner GLS otrzymuje także szkolenie z zakresu obsługi operacyjnej, ponieważ jego zadanie będzie polegało głównie na przyjmowaniu paczek nadawanych przez osoby prywatne i małe firmy oraz wydawaniu odbiorcy awizowanej paczki. Natomiast usługa kurierska jest wykonywana przez GLS Poland.
Ile na początek?
Do prowadzenia punktu ParcelShop GLS Poland nie jest wymagana żadna inwestycja, ani koncesja na usługi kurierskie, nie pobierana jest także opłata licencyjna. Agenci ParcelShop są wynagradzani za obsługę każdej przesyłki. Ich przychód zależy przede wszystkim od liczby nadawanych i odbieranych paczek. Opłaty są wyliczane m.in. na podstawie rozmiaru i miejsca ich rozdzielania. A ile wynoszą średnie stawki? Firma ich nie zdradza.
Michał Perczak zaznacza, że druga połowa 2019 roku upłynie na systematycznym poszerzaniu sieci ParcelShop. Grupa jest także w trakcie przeprowadzania programu pilotażowego. – Aby zwiększyć rozpoznawalność zmieniliśmy nazwę 100 punktów ParcelShop na „Szybka Paczka”. Jeśli rezultaty tej zmiany będą pozytywne, pozostałe punkty również przejmą nowe oznakowanie – mówi Perczak. Zmiana jest spowodowana tym, że niektórzy klienci mieli trudności z rozpoznaniem punktów ze względu na ich angielską nazwę. A marka „Szybka Paczka” jest już znana wielu polskim klientom. Tak nazywała się założona w 1998 roku firma zajmująca się przesyłkami ekspresowymi, która później przekształciła się w GLS Poland.
ZOBACZ W KATALOGU
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
 Najlepsze targi w kraju
                                                /15.10.2025
                                             
                                                Najlepsze targi w kraju
                                                /15.10.2025
                                            
                                            – Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Upadłości Expert specjalizuje się w oddłużaniu, ale jej franczyzobiorcy mogą też dodatkowo zarabiać na innej branży.
Extra Services szuka masterfranczyzobiorcy na polskim rynku. Firma działa już w kilkunastu europejskich krajach.
Franczyzobiorca Fundacji Fotowoltaiki już w pierwszym miesiącu działalności zarobił ponad 40 tys. zł. netto. Jak mu idzie dzisiaj?
Kozak na Ratunek pozwoli franczyzobiorcom Lucart Automotive lepiej zarabiać na wysokomarżowych usługach motoryzacyjnych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
 Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                             
                                                Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                            
                                            Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
 
                 
                    