Plany z rozmachem
Firma rozwija trzy koncepty franczyzowe – Lodolandię, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab. Wśród nich prym wiedzie Lodolandia. Od początku ubiegłego roku można łączyć sprzedaż lodów i kołaczy w jednej przyczepie Lodolandia & Kołacz na Okrągło. Od wiosny do jesieni w ofercie są lodowe przysmaki i gofry, a od jesieni do końca zimy ciepłe kołacze. – Placówka jest ta sama. Przechodzi tylko rebranding, który polega m.in. na wymianie wyposażenia. Maszynę do lodów zastępuje sprzęt do wypieku kołaczy. Cały proces trwa zaledwie kilka godzin – opowiada Marcin Olesiak. W ten sposób firmie udało się zerwać z sezonowością, dzięki czemu jej franczyzobiorcy zarabiają przez 12 miesięcy. Koszt inwestycji w tego typu punkt wynosi 139 tys. zł. Pojedyncza placówka może generować nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie, co oznacza szybki zwrot inwestycji.
Rozwój w Polsce jest już na tyle dynamiczny, że firma od 2018 roku coraz odważniej wkracza na rynki zagraniczne. Koncept bardzo dobrze przyjął się już w Niemczech, na Słowacji i w Wielkiej Brytanii. Punkty sprzedaży działają pod międzynarodową marką Ice and Roll (Lodolandia) i Cake and Roll (Kołacz na Okrągło). – Właśnie zaczęliśmy działalność we Francji w Nicei, na hiszpańskiej Majorce, w Irlandii i w Austrii. W sumie za granicą mamy już ponad 40 punktów sprzedaży. Lokujemy je m.in. przy centrach handlowych, tak samo jak w Polsce – mówi Marcin Olesiak, prezes Sweet Gallery.
Jeszcze w tym roku firma zamierza wystartować w Czechach, Szwecji, na Ukrainie i na Litwie. Spółka prowadzi rozmowy z potencjalnymi partnerami z tych właśnie krajów. W sezonie wiosenno-letnim spółka szacuje, że uruchomi za granicą 50 przyczep. Jak zapewnia prezes Sweet Gallery, do firmy spływają zapytania dotyczące współpracy z coraz to nowych krajów, nawet spoza Europy. – Potencjalni partnerzy pojawiają się z tak dalekich stron jak Bahrajn czy nawet Australia. Na razie jednak skupiamy się na bliższych kierunkach, ale jeśli nasz koncept sprawdzi się w Europie, prawdopodobnie skusimy się na rozwój na innych kontynentach – mówi Marcin Olesiak.
Sweet Gallery ma na swoim koncie już ponad 600 punktów sprzedaży. – Rozwój za granicą na pewno wzmocni naszą pozycję w Polsce. Jeszcze trudno to oszacować, natomiast liczymy, że w ciągu dwóch lat urośniemy do 1 000 placówek – mówi Marcin Olesiak.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sweet Gallery utrzymuje szybkie tempo rozwoju. W bieżącym roku planuje ok. 450 nowych otwarć.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Lodolandia & Kołacz na Okrągło wykorzystuje elastyczność oferty i szybki rebranding, by zapewnić ciągłość biznesu przez cały rok. Jak działa taki model biznesowy?
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Przepis na prowadzenie zyskownej lodziarni jest tak samo złożony, jak receptura lodów, które zachwycą smakiem. Franczyzodawca konceptu Lodolandia & Kołacz na Okrągło dzieli się nim ze swoimi franczyzobiorcami.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali