Zysk z automatu
Pharmashop24 to włoska marka automatów vendingowych z artykułami drogeryjnymi, farmaceutycznymi, suplementami diety. Na całym świecie działa już ponad 2 tys. maszyn tego producenta, m.in. we Włoszech, Niemczech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, ale też w Emiratach Arabskich czy w RPA. Od 2017 roku marka obecna jest też w Polsce. Obecnie jej automaty stoją w w dziewięciu lokalizacjach. Pharmashop24 Polska, czyli firma zajmująca się ich dystrybucją w naszym kraju, liczy, że wkrótce ta liczba wyraźnie wzrośnie.
– Maszyny, które sprzedajemy są w pełni przygotowane do pracy. Zapewniają odpowiednią temperaturę przechowywania produktów, posiadają zdalny monitoring, są zbrojone i całkowicie przystosowane do wieloletniego funkcjonowania w różnych warunkach atmosferycznych. Pomieszczą ponad 110 produktów, podczas gdy standardowy automat 50-60 – mówi Andrzej Tylisz z Pharmashop24 Polska. – To możliwe dzięki temu, że są w pełni modyfikowalne, czyli można w nich regulować wysokość półek, szerokość miejsca na produkty, a przestrzeń w automacie wykorzystana jest w maksymalnym stopniu. Dzięki temu ich obsługa jest wygodniejsza, wymagają np. rzadszych wizyt w celu uzupełnienia asortymentu.
Lokalizacje, w których automat ma szansę się sprawdzić, to ulice z dużym ruchem pieszych, osiedla-sypialnie dużych miast, ale też mniejsze miejscowości, liczące już od 8-10 tys. mieszkańców.
– W mniejszych miejscowościach dużą rolę odgrywa kwestia dyskrecji zakupów. Nie każdy ma ochotę kupować np. prezerwatywy czy test ciążowy w aptece, gdzie obsługuje go znajoma czy sąsiadka – wyjaśnia Andrzej Tylisz. – A w naszych automatach tzw. wstydliwe produkty to ok. 30 proc. całego asortymentu.
Dystrybutorzy poszukiwani
Cena gotowego do pracy automatu to ok. 44 tys. zł netto.
– Maszyny można kupić bezpośrednio od centrali i obrandować je własnym logo. Tak robią np. apteki – tłumaczy Andrzej Tylisz z Pharmashop24 Polska. – Ale poszukujemy też partnerów, którzy zostaną naszymi dystrybutorami na poszczególne województwa, dostając na takim terenie wyłączność. Mamy już takie osoby w województwach kujawsko-pomorskim, opolskim i śląskim.
Podpisując umowę na wyłączność, partner zobowiązuje się do zakupu określonej liczby maszyn, na które dostaje rabat. Dalej dystrybutorzy mogą rozwijać swoją działalność w dwojaki sposób: albo sami rozstawiają automaty i zarabiają na marży od sprzedanych w nich produktów (według franczyzodawcy marże wynoszą od 6 do 20 zł na produkcie), albo sprzedają maszyny z zyskiem.
– Partner bierze na siebie część obowiązków centrali – tłumaczy Andrzej Tylisz. – Szuka klientów, którzy są zainteresowani zakupem maszyn, negocjuje z nimi, musi mieć wiedzę o montażu i serwisie automatów. W związku z tym przechodzi odpowiednie szkolenie i otrzymuje pakiet materiałów.
Pharmashop24 może zatowarowywać automaty w cały potrzebny asortyment, ale ich właściciele mogą też znaleźć dostawców na własną rękę. Na razie w automatach nie można kupić leków, bo zabrania tego polskie prawo. Ale prawdopodobnie wkrótce się to zmieni. We Włoszech już jest wprowadzana na rynek nowoczesna maszyna vendingowa, w której można kupować leki, dostępne bez recepty. Prawdopodobnie w tym roku trafi też do Polski.
– Duży wyświetlacz pozwoli na zapoznanie się z ulotką leku. Bez tego klient nie będzie mógł go kupić – podkreśla Andrzej Tylisz. – Maszyna umożliwia też video-konferencję z farmaceutą, jest nawet opcja sprawdzenia dowodu osobistego klienta w razie potrzeby.
                                Asortyment z maszyny / Pharmashop24 to włoska marka automatów vendingowych z artykułami drogeryjnymi, farmaceutycznymi, suplementami diety.                             ZOBACZ W KATALOGU
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
                                             
                                                Franczyza sklepów spożywczych
                                                /15.10.2025
                                            
                                            W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Piko24 to w pełni zautomatyzowane sklepy, nie wymagające zatrudniania pracowników. Marka chce rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę.
Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
                                             
                                                Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
                                                /31.10.2025
                                            
                                            Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów