Moda na japoński przysmak
Restauracja Koku Sushi na gnieźnieńskiej starówce ruszyła w pierwszej połowie marca, tydzień później pierwsi goście pojawili się w barze w Grudziądzu. Jak informuje franczyzodawca, w każdym miejscu jednego wieczoru sprzedano po ponad 100 rolek sushi. Dzięki ostatnim otwarciom pod szyldem marki działają obecnie 22 lokale w 19 polskich miastach.
– Zakładaliśmy, że tym roku otworzymy cztery nowe punkty. Do wakacji uruchomimy jeszcze lokale w Szczecinie i Zawierciu. Plan więc możemy uznać za wykonany, i to w połowie roku – mówi Urszula Olechno współwłaścicielka sieci Koku Sushi.
Co dziesiąty polski konsument deklaruje, że najbardziej lubi kuchnię japońską, a co czwarty wybierając lunch na mieście, decyduje się właśnie na sushi. Najwięcej sushi barów działa w Warszawie (około 200) i w miastach wojewódzkich. Jednak strategia Koku Sushi zakłada intensywny rozwój w mniejszych i średnich miastach. Co widać nawet po tegorocznych otwarciach – trzy z czterech nowych barów będą funkcjonować w miastach liczących do 100 tys. mieszkańców.
– Z chęcią będziemy nawiązywać współpracę z inwestorami z takich miejscowości – wyjaśnia Urszula Olechno. – Odnosimy wrażenie, że jesteśmy tam wyczekiwani, że odpowiadamy na zapotrzebowanie rynku, tak jak w Grudziądzu, Gnieźnie czy Zawierciu. Najlepsza jednak jest sytuacja, kiedy jako pierwsi pojawiamy się z ofertą sushi na lokalnym rynku, jak na przykład w Łomży czy Bolesławcu. Nasze bary zostały tam bardzo dobrze przyjęte przez mieszkańców i działają znakomicie. Dlatego franczyzobiorcom z miast liczących mniej niż 150 tys. mieszkańców oferujemy też gwarancję wyłączności.
Koku Sushi jest obecnie największą franczyzową siecią sushi barów w Polsce. Proponuje franczyzobiorcom dwa modele współpracy: klasyczny sushi bar i wersję premium. Ten ostatni format marka wprowadziła dopiero w ubiegłym roku i przetestowała do tej pory w trzech restauracjach: w Białymstoku, Łodzi i Krakowie. Wkrótce dołączy do nich także Szczecin. Lokale w wersji premium są przestronniejsze, o bardziej nowoczesnym designie. Menu jest wzbogacone o ofertę alkoholi wysokoprocentowych (w tym japońskich).
– Restauracje Koku Sushi Premium stworzyliśmy także z myślą o tym, by móc w nich organizować większe imprezy, takie jak biznesowe lunche, uroczystości rodzinne, spotkania towarzyskie. Z badań rynku gastronomicznego wynika, że Polacy coraz chętniej jadają na mieście i celebrują tam swoje święta – dodaje Mariusz Olechno, drugi z właścicieli Koku Sushi.
Koszt uruchomienia baru Koku Sushi wynosi od 150 do 200 tys. zł. W przypadku restauracji w wersji premium trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu 450 tys. zł. Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł, miesięczna opłata franczyzowa 2,5 tys. zł. Licencjodawca zapewnia, że lokale stają się rentowne nawet już po dwóch miesiącach.
Wiele wskazuje na to, że marka Koku Sushi może się wkrótce pojawić za granicą.
– Mamy dużo zapytań z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Litwy, ale najwięcej z Czech. Pracujemy więc nad ofertą franczyzową dla naszych sąsiadów z południa – dodaje Urszula Olechno.
Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci Koku Sushi / "Mamy dużo zapytań z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Litwy, ale najwięcej z Czech. Pracujemy więc nad ofertą franczyzową dla naszych sąsiadów z południa". PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Rzuć korpo, przejdź na swoje
/26.08.2025
Odejście z korporacji i otwarcie własnego biznesu to poważny krok. Ale wiele osób go zrobiło i nie żałuje.
Sieć oferuje już cztery modele współpracy. Najnowszy z nich stawia na mniejsze lokale, niższe koszty inwestycji oraz minimalistyczny wystrój.
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
W co zainwestować, aby dobrze zarobić – to pytanie nurtuje wielu z nas. Na jakie zarobki mamy szansę we franczyzie?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali