Burgery w sieci / Meet & Fit – Slow Food obecnie ma 14 lokali, wszystkie działają we franczyzie. Franczyzodawca zapowiada, że w najbliższym czasie planowane jest kolejne sześć otwarć.
Piątek
22.03.2019
Sieć Meat & Fit usunęła z nazwy mięso i zmieniła szyld na Meet & Fit. Skąd taka decyzja?
 

Meat w nazwie brandu oznaczało oczywiście mięso. Teraz zamiast tego jest angielskie słowo meet, które oznacza m.in. spotkanie.
– Zmiana podyktowana była większym niż się spodziewaliśmy zainteresowaniem ofertą wegańską, którą wprowadziliśmy na przełomie 2017/18 roku – wyjaśnia Łukasz Błażejewski, dyrektor generalny Meet & Fit. – Obserwując coraz większy i rosnący udział oferty wegańskiej w całej sprzedaży sieci jesteśmy pewni, że był to odpowiedni moment na taką zmianę. Przede wszystkim ten subtelny, ale istotny rebranding miał na celu zmianę odbioru dotychczasowej nazwy, jednoznacznie wskazującej na „mięsny” charakter lokali.

Meet & Fit – Slow Food to sieć mało powierzchniowych punktów gastronomicznych typu bistro, działających w modelu kuchni otwartej. Ich menu zawiera wybór burgerów z grillowaną wołowiną, drobiem oraz wegańskich, sałatki, smoothies owocowe i warzywne, soki tłoczone na zimno. Obecnie marka ma 14 lokali, wszystkie działają we franczyzie. Wszystkie też przeszły już rebranding, związany ze zmianą nazwy. Franczyzodawca zapowiada, że w najbliższych planach ma otwarcie sześciu kolejnych bistro.
– Jesteśmy na ostatnim etapie prac remontowych w Szczecinie oraz Pruszkowie i tutaj otwarcia zaplanowane są już na pierwszą połowę kwietnia – mówi Łukasz Błażejewski. – Kolejne lokalizacje, w których pojawi się Meet & Fit, to Gdynia, Żyrardów i Warszawa. W tych trzech miastach udało nam się pozyskać topowe lokalizacje, takie jak ulica Nowy Świat w Warszawie, ulica Świętojańska w Gdyni oraz główna ulica handlowa w Żyrardowie.
Ostatnie z zapowiadanych otwarć zaplanowano w centrum handlowym Forum Gliwice.

Meet & Fit szuka franczyzobiorców w miastach liczących od 20 tys. mieszkańców oraz w średnich i dużych miejscowościach. Lokale otwierane są zarówno w galeriach handlowych, jak i w lokalizacjach przyulicznych. Minimalna powierzchnia, potrzebna na bistro to 50 m2. Koszty inwestycji, według szacunków franczyzodawcy, to około 60-70 tys. zł netto, w zależności od stanu technicznego lokalu. W tej kwocie ujęty jest już sprzęt, który można wziąć np. w leasing lub zakupić poprzez kredyt, co pozwoli na obniżenie wydatków na starcie. Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 3 tys. zł netto. Miesieczne opłaty franczyzowe liczone są w procentach od obrotu.
– Obecnie jesteśmy największą w Polsce siecią lokali, serwujących wegańskie oraz mięsne burgery w jednym miejscu – podkreśla Łukasz Błażejewski. – Obserwując zmiany zachodzące na rynku spożywczym jesteśmy przekonani, że za 4-6 lat konsumpcja dań wegańskich może stanowić nawet 30-40 proc. całego spożycia, pod czym wielu ekspertów rynku się podpisuje.


Łukasz Błażejewski, dyrektor generalny Meet & Fit / Zmiana nazwy podyktowana była większym niż się spodziewaliśmy zainteresowaniem ofertą wegańską, którą wprowadziliśmy na przełomie 2017/18 roku.

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022