Z rodzinnego przepisu
Historia marki Autorskie Lody Piccolo to historia biznesu rodzinnego.
– Mój dziadek zaczął przygodę z cukiernictwem tuż po wojnie – opowiada Michał Stykowski, specjalista ds. współpracy marki Autorskie Lody Piccolo. – Pracował w Warszawskich Zakładach Cukierniczych, a w latach 70. kupił cukiernię na Starym Mieście, która działa do dziś.
Z czasem do prowadzenia biznesu dołączały kolejne pokolenia i kolejni członkowie rodziny. Poszerzył się też asortyment i w ofercie pojawiły się rzemieślniczo robione lody. Przybywało też lokali.
– A cztery lata temu zaczęliśmy dostarczać nasze lody do punktów partnerskich – dodaje Michał Stykowski. – Dziś pod marką Autorskie Lody Piccolo działa 15 lokali własnych i franczyzowych. I choć rozbudowujemy sieć, to nadal pozostajemy firmą rodzinną, a cała produkcja obywa się w sposób rzemieślniczy i zajmuje się nią mój brat. Opieramy się przy tym na naszych rodzinnych recepturach.
Franczyzodawca proponuje kilka modeli współpracy. Pierwszy to Piccocasa, czyli lodziarnia stacjonarna. Może to być lokal wyłącznie ze sprzedażą z okienka, albo też lodziarnia z miejscami siedzącymi. W tym drugim przypadku może działać przez cały rok, a na sezon jesienno-zimowy poszerzyć menu m.in. o gofry i kawę. Minimalna kwota inwestycji to 49 tys. zł.
– Możemy przygotować lokal pod klucz, łącznie z wszystkimi pracami budowlanymi i wstawieniem sprzętu – mówi Michał Stykowski. – Ale franczyzobiorca będzie też miał możliwość przygotowania lokalu samodzielnie, jeśli uzna, że tak będzie taniej.
Dwa kolejne formaty są mobilne. Piccomobile to sprzedaż lodów z budki lub food trucka, a Piccobici ze specjalnie dostosowanego roweru. Zarówno mobilne przyczepy, jak i rowery franczyzodawca dostarcza gotowe, w pełni wyposażone, z odbiorami sanepidu. Piccomobile, przygotowany pod klucz, to koszt 55 tys. zł. Natomiast Piccobici kosztuje 39 tys. zł netto. Jest wyposażony w akumulator, dzięki któremu nocą się ładuje, a przez cały dzień może pracować. Natomiast przyczepy albo mogą działać dzięki akumulatorowi, albo będą potrzebować przyłącza energii elektrycznej.
Franczyzodawca zapewnia dostawy lodów na terenie całej Polski.
– Nie pobieramy opłat transportowych, ale ustalamy częstotliwość i minimalną wielkość dostaw – zastrzega Maciej Stykowski.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani miesięcznej opłaty franczyzowej. Natomiast franczyzobiorcy płaca po 200 zł co miesiąc na marketing.
Autorskie Lody Piccolo można też sprzedawać bez otwierania lokalu franczyzowego.
– Możemy w nie zaopatrywać funkcjonujące restauracje czy kawiarnie, które w ten sposób poszerzą swoje menu – zachęca Maciej Stykowski. – Trzeba tylko zainwestować w konserwatory do przechowywania lodów. To wydatek od 6 tys. zł.
Kiedy najlepiej zacząć sprzedawać lody?
– Główny sezon zaczyna się dla nas od połowy marca, ale w tym roku w Warszawie ruszyliśmy ze sprzedażą lodów już w lutym, gdy pojawiły się słoneczne dni – dodaje specjalista ds. współpracy Autorskich Lodów Piccolo. – Z naszego doświadczenia wynika, że najlepsze dla tej branży są wiosenne miesiące, gdy ludzie są spragnieni każdych oznak ciepła. Bywa, że wiosna jest nawet dwukrotnie lepsza, niż lato.
 Rodzinny biznes / Historia marki Autorskie Lody Piccolo to historia biznesu rodziny Stykowskich. Lody sa robione według tradycyjnej, rodzinnej receptury.
                                Rodzinny biznes / Historia marki Autorskie Lody Piccolo to historia biznesu rodziny Stykowskich. Lody sa robione według tradycyjnej, rodzinnej receptury.                             ZOBACZ W KATALOGU
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
 Pizzeria w mniejszym mieście 
                                                /08.10.2025
                                             
                                                Pizzeria w mniejszym mieście 
                                                /08.10.2025
                                            
                                            Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
 Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                             
                                                Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                            
                                            Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali
 
                 
                                                                            