Z rodzinnego przepisu
Historia marki Autorskie Lody Piccolo to historia biznesu rodzinnego.
– Mój dziadek zaczął przygodę z cukiernictwem tuż po wojnie – opowiada Michał Stykowski, specjalista ds. współpracy marki Autorskie Lody Piccolo. – Pracował w Warszawskich Zakładach Cukierniczych, a w latach 70. kupił cukiernię na Starym Mieście, która działa do dziś.
Z czasem do prowadzenia biznesu dołączały kolejne pokolenia i kolejni członkowie rodziny. Poszerzył się też asortyment i w ofercie pojawiły się rzemieślniczo robione lody. Przybywało też lokali.
– A cztery lata temu zaczęliśmy dostarczać nasze lody do punktów partnerskich – dodaje Michał Stykowski. – Dziś pod marką Autorskie Lody Piccolo działa 15 lokali własnych i franczyzowych. I choć rozbudowujemy sieć, to nadal pozostajemy firmą rodzinną, a cała produkcja obywa się w sposób rzemieślniczy i zajmuje się nią mój brat. Opieramy się przy tym na naszych rodzinnych recepturach.
Franczyzodawca proponuje kilka modeli współpracy. Pierwszy to Piccocasa, czyli lodziarnia stacjonarna. Może to być lokal wyłącznie ze sprzedażą z okienka, albo też lodziarnia z miejscami siedzącymi. W tym drugim przypadku może działać przez cały rok, a na sezon jesienno-zimowy poszerzyć menu m.in. o gofry i kawę. Minimalna kwota inwestycji to 49 tys. zł.
– Możemy przygotować lokal pod klucz, łącznie z wszystkimi pracami budowlanymi i wstawieniem sprzętu – mówi Michał Stykowski. – Ale franczyzobiorca będzie też miał możliwość przygotowania lokalu samodzielnie, jeśli uzna, że tak będzie taniej.
Dwa kolejne formaty są mobilne. Piccomobile to sprzedaż lodów z budki lub food trucka, a Piccobici ze specjalnie dostosowanego roweru. Zarówno mobilne przyczepy, jak i rowery franczyzodawca dostarcza gotowe, w pełni wyposażone, z odbiorami sanepidu. Piccomobile, przygotowany pod klucz, to koszt 55 tys. zł. Natomiast Piccobici kosztuje 39 tys. zł netto. Jest wyposażony w akumulator, dzięki któremu nocą się ładuje, a przez cały dzień może pracować. Natomiast przyczepy albo mogą działać dzięki akumulatorowi, albo będą potrzebować przyłącza energii elektrycznej.
Franczyzodawca zapewnia dostawy lodów na terenie całej Polski.
– Nie pobieramy opłat transportowych, ale ustalamy częstotliwość i minimalną wielkość dostaw – zastrzega Maciej Stykowski.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani miesięcznej opłaty franczyzowej. Natomiast franczyzobiorcy płaca po 200 zł co miesiąc na marketing.
Autorskie Lody Piccolo można też sprzedawać bez otwierania lokalu franczyzowego.
– Możemy w nie zaopatrywać funkcjonujące restauracje czy kawiarnie, które w ten sposób poszerzą swoje menu – zachęca Maciej Stykowski. – Trzeba tylko zainwestować w konserwatory do przechowywania lodów. To wydatek od 6 tys. zł.
Kiedy najlepiej zacząć sprzedawać lody?
– Główny sezon zaczyna się dla nas od połowy marca, ale w tym roku w Warszawie ruszyliśmy ze sprzedażą lodów już w lutym, gdy pojawiły się słoneczne dni – dodaje specjalista ds. współpracy Autorskich Lodów Piccolo. – Z naszego doświadczenia wynika, że najlepsze dla tej branży są wiosenne miesiące, gdy ludzie są spragnieni każdych oznak ciepła. Bywa, że wiosna jest nawet dwukrotnie lepsza, niż lato.
Rodzinny biznes / Historia marki Autorskie Lody Piccolo to historia biznesu rodziny Stykowskich. Lody sa robione według tradycyjnej, rodzinnej receptury. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Handel pod presją kosztów
/10.12.2025
Sieć Chorten przekroczyła już 3000 sklepów partnerskich, a tempo dołączania nowych punktów wciąż rośnie. Co o tym decyduje?
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali