Mała czarna na rowerze
Mobilne kawiarenki urozmaicają gastronomiczny krajobraz już od dawna, zwłaszcza wiosną i latem. Ten pomysł na biznes wykorzystuje też franczyzodawca marki Tornado Café. Pierwsza kawiarenka z tym szyldem zaczęła działać wiosną 2011 roku. Teraz funkcjonuje pięć placówek własnych (pojawiają się głównie na eventach, m.in. Targach Śniadaniowych, imprezach firmowych, są wypożyczane do filmów i reklam) i jedna franczyzowa (w jednym z warszawskich szpitali).
– Docelowo chcielibyśmy mieć kilkadziesiąt franczyzowych punktów w Polsce – zapowiada Maciej Stanke, franczyzodawca Tornado Café. – Franczyzobiorców szukamy w miastach liczących powyżej 60 tys. mieszkańców oraz w strefach i miasteczkach turystycznych: miejscowościach górskich, nadmorskich, obszarach rekreacyjnych, parkowych, pałacowych.
Mobilne kawiarenki Tornado Café to rowerowe riksze z napędem elektrycznym.
– Mamy jeden, sprawdzony model kawiarenki, który dostarczymy franczyzobiorcy pod wskazany adres – wyjaśnia Maciej Stanke. – Nasze rozwiązania techniczne i najwyższej jakości sprzęt do parzenia kawy dają możliwości pracy praktycznie w każdych warunkach, bez podłączenia do prądu.
Koszt gotowej do pracy kawiarenki to 44,9 tys. zł. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa to 400 zł plus 5 proc. od obrotu.
Franczyzodawca zapewnia szkolenia z zakresu obsługi kawiarenki, przygotowywania kawy, efektywnej sprzedaży. Wspiera też licencjobiorcę w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji, pomaga w załatwieniu formalności związanych z uzyskaniem zgody na postawienie punktu, poleca sprawdzonych dostawców, dba o ogólnokrajowy marketing sieci i przekazuje franczyzobiorcy projekty graficzne i materiały marketingowe i umożliwiające lokalne działania promocyjne.
Mobilna kawiarnia może być biznesem dodatkowym, np. na weekendy, ale może też stać się głównym źródłem dochodu franczyzobiorcy.
– Jeśli ktoś nie chce rzucać pracy, w tygodniu może nadal pracować na etacie, a kawę sprzedawać tylko podczas weekendów – mówi Maciej Stanke. – Przyznam, że ja robiłem podobnie: pracowałem na etacie w innej branży, a w sobotę i niedzielę zajmowałem się sprzedażą kawą. Oczywiście to już dosyć odległa przeszłość. Teraz mój biznes pochłania mnie zawodowo w stu procentach.
Licencjodawca szacuje, że inwestycja w kawiarnię Tornado Café może zacząć się zwracać po sześciu miesiącach.
– Mobilne kawiarnie to zdecydowanie biznes całoroczny – zapewnia franczyzodawca Tornado Café. – W okresie jesienno zimowym działamy podczas wielu, rożnego rodzaju imprez „pod dachem” jak np. targi, imprezy kulinarne, modowe. Mamy też dużo zamówień na eventy firmowe. Zachęcamy potencjalnych franczyzobiorców z południa Polski do zainteresowania się sprzedażą kawy przy stokach narciarskich. Wiemy z doświadczenia, że jakość i dostępność kawy w takich miejscach pozostawia wiele do życzenia.
Obecnie działa pięć placówek własnych Tornado Cafe (pojawiają się głównie na eventach, m.in. Targach Śniadaniowych, imprezach firmowych, są wypożyczane do filmów i reklam) i jedna franczyzowa (w jednym z warszawskich szpitali). ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali