Księgowa we franczyzie
Uwolnienie przed kilku laty zawodu księgowego spowodowało wysyp biur rachunkowych na rynku. Jak w każdej branży, jakość ich usług bywa różna. Porządkować i konsolidować rynek próbują franczyzodawcy z tego segmentu. Wśród nich jest Tax Safe, który ma obecnie 12 biur franczyzowych, trzy własne oraz sześć partnerskich.
– Do końca roku planujemy rozbudować sieć franczyzową do 20 placówek – zapowiada Daniel Gawryczuk, dyrektor zarządzający Tax Safe. – Franczyzę kierujemy do księgowych pracujących na etacie, którzy chcieliby otworzyć własne biuro, ale mają obawy, czy sami sobie poradzą. Tymczasem dołączając do renomowanej marki mogą liczyć na mocne wsparcie. Nie tylko otrzymują pomoc księgowych czy doradcy podatkowego, lecz także całe zaplecze IT. Nowoczesne programy OSC, które pozwalają rozczytywać faktury za pomocą skanu, programy do wystawiania faktur, z automatycznym wczytywaniem ich do programów księgowych i wiele innych udogodnień, które pozwalają na obsługę większej liczby klientów w tym samym czasie.
Dodatkowo każdy przedsiębiorca, przystępujący do sieci Tax Safe otrzymuje do wyboru jeden z czterech programów do księgowości uproszczonej oraz jeden z dwóch programów do księgowości pełnej.
– Każdy z programów jest na naszych wewnętrznych serwerach w centrali, z codzienną automatyczną archiwizacją, co pozwala nam na szybkie odtworzenie ksiąg firmy w razie awarii – podkreśla Daniel Gawryczuk.
Franczyzobiorca musi dysponować lokalem na biuro, o powierzchni 15-30 m2. Trzeba wyposażyć je w meble i sprzęt komputerowy, co wiąże się z wydatkiem w wysokości kilku tys. zł. Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 6 tys. zł netto. Licencjodawca zapewnia franczyzobiorcom także kilkudniowe, bezpłatne szkolenia wstępne, materiały reklamowe, stronę WWW dla oddziału oraz 1,2 tys. zł na promocję w internecie. Opłaty miesięczne to w sumie 300 zł.
– Średnio biuro ma kilkudziesięciu klientów. Jako centrala wspieramy naszych licencjobiorców w ich pozyskiwaniu. Na początku współpracy franczyzobiorcy przechodzą dodatkowo przez proces certyfikacji naszego partnera, mBanku, dzięki czemu otrzymują również klientów banku do obsługi księgowej – dodaje Daniel Gawryczuk. – Partnerom zapewniamy również bieżące szkolenia i aktualizację często zmieniających się przepisów.
Daniel Gawryczuk, dyrektor zarządzający Tax Safe / "Średnio biuro ma kilkudziesięciu klientów. Jako centrala wspieramy naszych licencjobiorców w ich pozyskiwaniu. Na początku współpracy franczyzobiorcy przechodzą dodatkowo przez proces certyfikacji naszego partnera, mBanku, dzięki czemu otrzymują również klientów banku do obsługi księgowej". PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Księgowość z AI
/27.12.2024
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
Kup nowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jak zarabiać bez wysiłku. Dowiedz się, w którą franczyzę z branży usługowej najlepiej zainwestować. Krok po kroku otwieramy też firmę zarządzającą najmem nieruchomości, produkującą meble ze stali oraz samoobsługowy magazyn.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
– Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że obsługa klienta wymaga nawet o 80 proc. mniej czasu niż wcześniej – mówi Daniel Gawryczuk z Tax Safe.
Biura rachunkowe mają dzisiaj prawdziwe żniwa. Jak otworzyć taki biznes we franczyzie?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...