Zaproszenie na kawę
Licząca blisko 60 placówek partnerskich i franczyzowych sieć So! Coffee jest jedną z najsilniejszych kawiarnianych marek na polskim rynku. Rozwój chce kontynuować i w dużych, i w mniejszych miastach.
– Wielkość miasta nie ma dla nas znaczenia, oceniamy inwestycje przede wszystkim na podstawie potencjału danej lokalizacji – mówi Grzegorz Łyczak, zastępca dyrektora operacyjnego Lagardere Travel Retail, franczyzodawcy marki So! Coffee. – Z naszego punktu widzenia najatrakcyjniejsze lokalizacje to galerie handlowe oraz główne ulice miast. Franczyzobiorcy powinni samodzielnie zaangażować się w poszukiwanie odpowiedniego lokalu. My możemy pomóc w negocjacjach warunków najmu, mamy też bazę potencjalnych lokalizacji do wykorzystania. Nie da się ukryć, że znalezienie odpowiedniej lokalizacji to dziś największe wyzwanie.
W tym roku marka zamierza otworzyć 10 kolejnych lokali franczyzowych. Franczyzobiorca ma do wyboru dwa formaty: pełnometrażową kawiarnię bądź wyspę handlową. Całkowita kwota inwestycji składa się z dwóch części. Pierwsza to rozwiązania technologiczne, ekspres do kawy, meble ruchome, oświetlenie, sprzęt IT, drobne wyposażenie. Wszystko kosztuje około 200 tys. zł netto. Większość można sfinansować leasingiem. Natomiast gotówka potrzebna jest na pokrycie kosztów szeroko rozumianych prac budowlano-instalacyjno-wykończeniowych. Tutaj koszt wynosi około 2,4 tys. zł netto za 1 m2. Na zatowarowanie trzeba zaplanować kwotę około 30 tys. zł. Do tego dochodzą jeszcze koszty związane z adaptacją lokalu do obowiązujących wymogów (instalacje tryskaczowe, witryny, kraty, klimatyzacje itp.).
Opłata wstępna wynosi 30 tys. zł netto. Zawiera koszty projektów (technologia, aranżacja), podręcznik operacyjny, koszty marketingu na pierwszy rok działalności, pakiet marketingowy na otwarcie, pomoc pracowników centrali przez pierwsze dni po uruchomieniu lokalu. Franczyzodawca zapewnia także kilkuetapowe szkolenie baristyczne, sprzedażowe, z bezpieczeństwa żywności, trwające w sumie 28 dni. Odbywa się ono w centrum szkoleniowym i funkcjonujących lokalach partnerskich. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu netto. Nie ma opłat marketingowych.
Według ekspertów rynek kawiarni sieciowych w Polsce jest wart 600 mln zł. Jeśli dodać do tego kawiarnie niesieciowe, ta wartość wzrasta dwukrotnie. Na 100 tys. mieszkańców przypada u nas 13-14 placówek, kiedy w Wielkiej Brytanii to 90, a średnio w Europie – 25. Największe marki kawiarniane, obecne na naszym rynku to m.in. So! Coffee, Costa Coffee, Green Cafe Nero, Starbucks.
Rynek kawiarni / Według ekspertów rynek kawiarni sieciowych w Polsce jest wart 600 mln zł. Jeśli dodać do tego kawiarnie niesieciowe, ta wartość wzrasta dwukrotnie. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali