Licencja na pizzę
Pizzerie to wciąż najbardziej ulubione lokale Polaków. Także w dowozie pizza jest najchętniej wybieranym daniem. Nic więc dziwnego, że wiele osób rozważających biznes gastronomiczny, myśli właśnie o uruchomieniu pizzerii. W tym segmencie gastronomicznego rynku działa też wielu franczyzodawców. M.in. Gruby Benek, który ubiegły rok zamknął liczbą 42 lokali pod swoim szyldem.
- W ostatnim półroczu uruchomiliśmy trzy nowe pizzerie: w Łodzi, Ząbkach oraz Płońsku. Obecnie w trakcie remontu mamy kolejne trzy lokale: w Rumi, Chełmie i Grajewie. Ich otwarcie planujemy na przełom stycznia i lutego – mówi Katarzyna Włodarczyk-Pięta, członek zarządu Gruby Benek Sp. z o.o. ds. rozwoju sieci.
Koncept chce się rozwijać zarówno w dużych, jak i małych miastach (pizzeria Grubego Benka działa np. w 11-tysięcznym Kolnie). Franczyzodawca pomaga w poszukiwaniu lokalu, którego optymalna wielkość to ok. 100-120 m2. Powinien mieścić się na parterze, mieć parking dla klientów oraz możliwość ustawienia ogródka letniego.
- Idealnie byłoby, gdyby lokal był dostosowany do działalności gastronomicznej, wówczas odchodzi nam kilka sporych kosztów podczas realizacji inwestycji, mam tu na myśli chociażby zamontowanie profesjonalnej wentylacji mechanicznej, która w naszej sieci jest wymagana – dodaje Katarzyna Włodarczyk-Pięta.
Koszty inwestycji zależą oczywiście głównie od stanu wyjściowego pomieszczeń. Jak mówi franczyzodawca, najtaniej udało się otworzyć lokal za ok. 60 tys. zł.
- Ale był to lokal po pizzerii, częściowo już wyposażony, dodatkowo franczyzobiorcy sami podjęli się remontu – zauważa Katarzyna Włodarczyk-Pięta. - Z wyższymi kosztami trzeba się liczyć np. w przypadku lokalu w stanie developerskim, w którym jest konieczność postawienia ścianek działowych, podciągnięcia punktów wodno- kanalizacyjnych, zrobienia łazienek, pełnej wentylacji.
Na podstawie dotychczasowych otwarć licencjodawca szacuje, że średnio koszt inwestycji zamyka się w kwocie ok. 100 tys. zł, a maksymalnie 150 tys. zł. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 5 tys. zł netto.
Oprócz wsparcia na etapie wyboru lokalu, licencjodawca przygotowuje też kompletny projekt technologiczny oraz wizualny sali. Franczyzobiorca otrzymuje kompleksowo rozpisany plan działania na czas realizacji inwestycji, objęty jest również opieką koordynatora z centrali firmy. Franczyzodawca zapewnia oprócz tego m.in. bezpłatne szkolenia, system sprzedażowy.
- Duży nacisk kładziemy obecnie na marketing – podkreśla Katarzyna Włodarczyk-Pięta. - M.in. angażujemy znanych youtuberów do promocji naszej sieci. Współpracujemy z takimi firmami jak Kino Świat, Microsoft, a już na początku 2019 roku mamy zaplanowane kolejne duże współprace crossowe z innymi partnerami.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1,4 tys. zł netto. Franczyzodawca szacuje, że zwrot z inwestycji następuje po ok. 12-18 miesiącach prowadzenia pizzerii.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Żabka ma rekordową liczbę franczyzobiorców, inne sieci franczyzowe też nie spoczywają na laurach. Przegląd tygodnia 22-28 czerwca.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Otwieranie biznesu na obczyźnie często jawi się jako przeszkoda nie do pokonania. Tymczasem wielu osobom to się udało – ze wsparciem franczyzodawców.
Mykola i Yana Maksymiv od półtora roku prowadzą we Wrocławiu pizzerię Gruby Benek. Jak układa im się współpraca z franczyzodawcą?
Sobota 16 października to ostatni dzień Targów Franczyza 2021. Skorzystajcie z okazji, przyjdźcie do Pałacu Kultury i Nauki i wybierzcie biznes dla siebie!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
Franczyzodawca Fit+ postawił na ambitne tempo – co miesiąc chce podpisywać co najmniej jedną nową umowę franczyzową. Jak dotąd skutecznie realizuje założony plan.
29-30 maja w Warszawie odbędzie się XI Konferencja BEST FRANCHISE. Eksperci ocenią wpływ zmian geopolitycznych, gospodarki i technologii na przyszłość biznesu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali