Trzeba umieć zarabiać
Czy teraz jest dobry moment na otwarcie biura nieruchomości?
Polacy zmieniają swoją nieruchomość średnio 8-9 razy. Społeczeństwo jest mobilne, szczególnie młodzi ludzi. Dlatego na rynku nieruchomości można osiągnąć sukces niemal w każdym momencie, ale szansę na niego mają przede wszystkim duże firmy sieciowe, z wieloma oddziałami i liczną bazą ofert nieruchomościowych.
Franczyzobiorcą WGN może zostać zarówno właściciel istniejącego biura nieruchomości, jak i osoba, która dopiero próbuje swoich sił w branży. Którzy częściej się do was zgłaszają?
Coraz więcej nowych oddziałów WGN otwierają nasi dotychczasowi franczyzobiorcy. Wielu z nich prowadzi po 2-3 biura. Drugą znaczącą grupą są właściciele biur nieruchomości, którzy do tej pory działali samodzielnie lub byli zrzeszeni w innych sieciach. Oni stanowią mniej więcej 60 proc. naszych nowych partnerów. Oczywiście, zgłaszają się do nas również osoby, które dopiero debiutują na rynku nieruchomościowym. Mamy co do nich konkretne wymagania, np. muszą mieć co najmniej 26 lat i posiadać doświadczenie w usługach. Najczęściej zainteresowani otwarciem swojego pierwszego biura WGN są doradcy kredytowi. Oni znają realia rynku nieruchomościowego, szukają nowych wyzwań zawodowych i finansowych, a mają doświadczenie w pracy z klientami.
Ile zazwyczaj upływa czasu, zanim biuro nieruchomości zaczyna zarabiać?
Grupa WGN specjalizuje się sprzedażą i wynajmem nieruchomości premium, czyli mamy w ofercie apartamenty, zamki, pałace, dwory, kamienice i tereny inwestycyjne. Oczywiście, nie brakuje też popularnych mieszkań, domów czy działek. WGN działa niemal od 30 lat, więc mamy duże doświadczenie w obrocie nieruchomościami. Potrafimy przekonać klientów, żeby współpracowali wyłącznie z naszym biurem, wiemy, jak należy promować oferty, żeby dotrzeć do potencjalnych klientów. Popularne mieszkania sprzedajemy zazwyczaj w kilka dni, klientów zainteresowanych kupnem lub najmem apartamentu pozyskujemy mniej więcej w miesiąc, a w przypadku nieruchomości komercyjnych zajmuje nam to około sześć miesięcy. Wielu naszych klientów jest z zagranicy. Nowych franczyzobiorców uczymy, jak być skutecznym m.in. na cyklicznych szkoleniach. I one procentują, bo zazwyczaj już w trzecim miesiącu prowadzenia biura nieruchomości WGN franczyzobiorcy finalizują swoje pierwsze transakcje.
Jaka lokalizacja jest najlepsza dla tego biznesu?
Otwieramy nasze biura nieruchomości w miastach zamieszkałych przez co najmniej 20 tys. mieszkańców. Ważne, żeby lokal mieścił się na parterze i miał samodzielne wejście. Natomiast niekoniecznie biuro musi znajdować się w centrum miasta, ważne, żeby znajdowało się w widocznym miejscu. W tej kwestii pozostawiamy naszym partnerom dużo swobody.
Co zyskuje właściciel biura nieruchomości, gdy zdecyduje się na dołączenie do sieci WGN?
Przede wszystkim przyszłość należy do dużych, silnych sieci i ci, którzy działają w pojedynkę, mają niewielkie szanse na sukces. Jeśli właściciel biura nieruchomości zdecyduje się połączyć swoje siły z Grupą WGN, ma zapewnione cykliczne szkolenia, które wprowadzą go w tajniki tego biznesu. Poza tym otrzyma dostęp do bazy 30 tys. ofert sprzedaży i wynajmu nieruchomości. Dzięki temu, że będzie działał pod znaną, doświadczoną marką łatwiej pozyska klientów, szczególnie na wyłączność. A właściciele szczególnie drogich nieruchomości, niejednokrotnie majątków, które są w rodzinie od pokoleń, bardzo cenią sobie współpracę z doświadczonym, znanym i skutecznym partnerem. Znana marka zapewnia im też poczucie bezpieczeństwa podczas transakcji. I nie jest ono złudne, gdyż nigdy nam się nie zdarzyło, żebyśmy musieli zapłacić klientowi odszkodowanie z tytułu źle przeprowadzonego procesu sprzedaży czy wynajmu nieruchomości. Przynależność do sieci zmniejsza też w zasadniczy sposób koszty promocji ofert. Pojedyncze biuro powinno wydawać na reklamę mniej więcej kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie, żeby szybko dotrzeć do potencjalnych klientów. Nasze biura na ten cel przeznaczają raptem 1 tys. zł miesięcznie. Wiemy, jak prowadzić ten biznes, żeby mieć duże przychody, a małe koszty stałe.
Rozmawiała Anna Smolińska
Leszek Michniak, właściciel sieci WGN / "Coraz więcej nowych oddziałów WGN otwierają nasi dotychczasowi franczyzobiorcy. Wielu z nich prowadzi po 2-3 biura. Drugą znaczącą grupą są właściciele biur nieruchomości, którzy do tej pory działali samodzielnie lub byli zrzeszeni w innych sieciach. Oni stanowią mniej więcej 60 proc. naszych nowych partnerów.". PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak zarobić pierwszy milion we franczyzie
/07.07.2025
Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
– Osiągniemy bardzo dobry wynik pomimo konkurencji i chaosu związanego z niepewnością co do wejścia w życie rządowego programu dopłat do kredytów – mówi Leszek Michniak, prezes Grupy WGN.
Sieć biur nieruchomości co miesiąc wybiera dwóch nowych partnerów, ale w ostatnim czasie dołączyło do niej aż dziewięć osób.
Tomasz Kazuś niespodziewanie otrzymał propozycję przejęcia oddziału WGN. Jak sobie poradził z nowym wyzwaniem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof