Franczyza w formie
Pierwszy salon studio modelowania sylwetki Body Evolution powstał trzy lata temu w Legionowie pod Warszawą i należy do franczyzodawcy. W sieci działa obecnie jeszcze osiem placówek zarządzanych przez franczyzobiorców, wszystkie położone w województwie mazowieckim. Każde Body Evolution posiada urządzenia do wyszczuplania i modelowania sylwetki. Klienci mogą także skorzystać z zabiegu na twarz, masażu, porady dietetyka oraz kriolipolizy. Firma w ostatnim roku intensywnie rozwinęła swoją sieć franczyzową. – Otworzyliśmy osiem Body Evolution, w tym trzy w Warszawie, a pozostałe w Pruszkowie, Piasecznie, Nowym Dworze Mazowieckim, Ząbkach i Radzyminie. W styczniu uruchomiliśmy kolejne trzy salony na Mazowszu: w Żyrardowie, Wyszkowie i Ursusie – mówi Beata Wituń, właścicielka Body Evolution.
Franczyzodawca nawiązuje i zaprasza do współpracy kontrahentów, którzy prowadzili już własny biznes, ale nie wyklucza podjęcia współpracy z osobami bez doświadczenia. – Zależy nam, aby franczyzobiorca był odpowiedzialny za salon, dlatego preferujemy udzielanie licencji jednej osobie lub małżeństwu. Odradzamy prowadzić ten biznes w spółkach – dodaje Beata Wituń. Franczyzobiorca może zaangażować się osobiście w prowadzenie salonu modelowania sylwetki lub pozostać inwestorem, jednak wtedy trzeba zatrudnić osobę na stanowisko menedżera. Poza tym w salonie powinien pracować kosmetolog oraz masażysta.
Najlepsza lokalizacja dla salonu Body Evolution to miejsca przy ulicy, z wygodnym dojazdem, parkingiem i dużą witryną. Lokal powinien mieć od 75 do 150 m2. Im większy, tym lepiej. Franczyzodawca odradza wynajem lokalu w centrach handlowych. – Galerie funkcjonują według ściśle określonych godzin, zwykle od 9 do 21. Klienci często korzystają z naszych usług wieczorami, po pracy. Zabiegi trwające nawet 70 minut na ciało, czasem się przedłużają, gdyż klient potrzebuje konsultacji lub zdecydował się na dodatkową usługę. Centra handlowe ograniczały nasze salony – tłumaczy właścicielka. Znalezienie miejsca na Body Evolution oraz jego ewentualny remont i przystosowanie do standardów marki należy do obowiązków franczyzobiorcy.
Franczyzobiorca wynajmuje lokal oraz ponosi wszystkie wydatki związane z jego odnowieniem i wyposażeniem zgodnie ze standardami Body Evolution. Koszt zakupu urządzeń wynosi kilkanaście tysięcy złotych, ale można je wziąć również w leasing.
Franczyzodawca zapewnia właścicielom salonów trzydniowe szkolenie. – Każdy dzień poświęcamy na omówienie innego tematu. Pierwszego dnia skupiamy się na marketingu, kurs prowadzi szkoleniowiec z zewnątrz na temat działania w mediach społecznościowych i prowadzenia strony WWW. Drugiego dnia odbywa się część praktyczna, spotkania z dostawcami sprzętu oraz instrukcje dotyczące obsługi urządzeń. Natomiast trzeciego dnia tłumaczymy zasady obsługi klienta – mówi Beata Wituń.
Pierwszego dnia działania nowego Body Evolution, franczyzodawca organizuje i uczestniczy w otwarciu salonu, przygotowuje scenariusz wydarzenia, zapewnia ulotki, karnety i karty klienta. Kolejne materiały promocyjne franczyzobiorca zamawia sam, lecz otrzymuje preferencyjne ceny od zaprzyjaźnionych firm. Franczyzodawca zapewnia gwarancyjne serwisowanie sprzętu w gabinetach oraz pogwarancyjne, odpłatnie. Ponadto marka mocno stawia na reklamę w internecie. – Dbamy o marketing w mediach społecznościowych. Prowadzimy fanpage i regularnie odpowiadamy na zapytania. Docieramy w ten sposób do większej liczby osób i zdobywamy nowych klientów – dodaje Beata Wituń.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Body Evolution proponuje franczyzobiorcom tańszą lub droższą opcję współpracy.
Przedstawiamy wady i zalety prowadzenia biznesu z rodziną. Ponadto prezentujemy 10 pomysłów na zyskowny klub fitness, siłownię, gabinet dietetyczny i salon urody we franczyzie.
– Najchętniej udzielamy licencji na biznes jednej osobie lub małżeństwu, które zaangażuje się osobiście w prowadzenie salonu – mówi Beata Wituń, właścicielka Body Evolution.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.