Skocz po zysk
Czy parki trampolin w Polsce długo jeszcze będą cieszyły się popularnością?
Myślę, że tak. Rynek trampolin w Polsce dopiero się rozwija. Przewiduję duże powodzenie tego biznesu jeszcze przez wiele lat. Parki trampolin proponują rozrywkę dla każdej grupy wiekowej. Najczęściej organizowane są w nich zajęcia fitness dla kobiet, imprezy integracyjne dla pracowników oraz urodziny dla dzieci. Polacy od kilku lat stawiają na ruch i trzeba przyznać, że społeczeństwo stało się bardziej aktywne niż kiedykolwiek wcześniej. Jeśli chodzi o samą budowę parków trampolin, przewiduję wzrost liczby tego typu obiektów w ciągu dwóch najbliższych lat. Potem rynek się nasyci, a poza tym klienci zdeklarują się, który park trampolin odpowiada im najbardziej.
Jaka lokalizacja jest najlepsza dla parku trampolin?
Jump Planet obecnie stawia na duże miasta i głównie tam się rozwijamy. Zainteresowanie franczyzobiorców otwarciem nowych placówek także najczęściej dotyczy większych miast. Co ciekawe, coraz częściej galerie handlowe zachęcają nas do współpracy. Park trampolin przyciąga dużo ludzi, a obiekty handlowe zabiegają o intensywny ruch. Trzeba jednak przyznać, że obserwując naszą konkurencję, mniejsze miejscowości, w których mieszka mniej więcej 12 tys. osób, również mogą być dobrym miejscem na park trampolin. Niosą duży potencjał, którego brakuje aglomeracjom. Często trampoliny są tam jedyną atrakcją w okolicy, czymś nowym, co przyciąga tłumy z pobliskich wsi i staje się intersującą formą spędzania czasu.
Jak zostać franczyzobiorcą Jump Planet?
Franczyza, której udzielamy od marca tego roku, cieszy się dużym zainteresowaniem. Z naszym wsparciem na każdym etapie założenie własnego parku trampolin jest łatwe. Pomagamy w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji lub proponujemy te miejsca, które już wybraliśmy. Obecnie dysonujemy około 15 lokalizacjami idealnymi na Jump Planet w Polsce. Minimalna wielkość lokalu to 500 m2, a maksymalna to nawet 4 tys. m2, choć w tej chwili tak dużego obiektu pod szyldem Jump Planet jeszcze nie mamy.
Produkujemy trampoliny, posiadamy architektów oraz projektantów, którzy tworzą plany z myślą o konkretnym lokalu. Franczyzodawca płaci za wyposażenie średnio 500 zł za 1 m2 trampolin. Do tego dochodzi tzw. strefa komfortu – czyli miejsce, gdzie organizujemy urodziny oraz pomieszczenia socjalne, a czasem także kawiarnie. Opłata za lokal zależy od jego lokalizacji. Koszt wynajmu w centrum handlowym może wahać się od 30 do 80 tys. zł za miesiąc. Należy brać również pod uwagę kaucję, którą zwykle galerie życzą sobie od najemcy.
Ilu pracowników powinien zatrudnić franczyzobiorca?
Z doświadczenia wiemy, że należy dostosować liczbę pracowników do wielkości miejsca i miasta. Średnio na 1 tys. m2 trampolin zatrudniamy 10-12 pracowników. Menedżera, recepcjonistów, trenerów oraz animatorów. Oczywiście pomagamy rekrutować wszystkich pracowników oraz ich szkolimy. Franczyzobiorcy raczej sami nie angażują się w wprowadzenie Jump Planet, wolą nadzorować całość projektu.
Czy obecność na Targach Franczyzy w Warszawie wpłynęła na zainteresowanie ofertą?
Zdecydowanie. Nie spodziewaliśmy się, że tak dużo uwagi poświęcą nam przedstawiciele rynków zagranicznych. Rozpoczęliśmy poważne rozmowy z franczyzobiorcami z Włoch, Serbii, Ukrainy czy Czech. Myślę, że to dobry moment, aby rozpocząć ekspansję za granicą. W przyszłym roku jeden z naszych polskich franczyzobiorców otwiera Jump Planet w Walencji, w Hiszpanii, gdzie rynek trampolin dopiero się tworzy, a dobrze rokuje. Podczas tegorocznych targów podpisaliśmy umowy z nowymi franczyzobiorcami z Polski. Przygotowujemy się do otwarcia dziewięciu placówek franczyzowych.
Rozmawiała Weronika Kupczyk
Atrakcje dla każdego / Park trampolin Jump Planet prowadzi zajęcia dla osób niemal w każdym wieku. Fitness dla pań, lekcje w-f dla młodzieży oraz zabawy z animatorem dla najmłodszych. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zainwestuj w formę i urodę – franczyzy beauty i fitness
/22.10.2025
23-24 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbędą się Targi Franczyza. W tym artykule przyglądamy się wystawcom z branży fitness i beauty, takim jak np. Xtreme Fitness Gyms, Fit+, Depilacja.pl, Yasumi, Paradise Studio, F45.
FITURO rozwija franczyzę butikowych studiów treningu spersonalizowanego. Wejście do sieci to koszt co najmniej 300 tys. zł. Franczyzodawca twierdzi, że próg rentowności można osiągnąć już po 3-4 miesiącach działalności.
W ciągu dwóch pierwszych tygodni września zostały otwarte dwie nowe siłownie Fit+, a do końca roku zostaną podpisane jeszcze co najmniej trzy umowy franczyzowe. Wszystkie siłownie działają w małych miejscowościach już od 1 tys. mieszkańców.
Centrum Relaksu Odlot otwiera się na franczyzę. Pierwszych pięciu partnerów może liczyć na atrakcyjną ofertę przystąpienia do sieci.
– W ciągu najbliższych lat liczba osób aktywnie korzystających z klubów fitness w Polsce będzie rosła rocznie w tempie dwucyfrowym – mówi Szymon Okrojek z Xtreme Brands.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.