Mydło lubi franczyzę
Mydlarnia u Franciszka specjalizuje się w sprzedaży kosmetyków naturalnych. W ofercie znajdziemy nie tylko mydła, jak sugeruje nazwa, lecz także kosmetyki autorskiej marki L’Orient do pielęgnacji włosów, ciała i twarzy. Mydlarnia sprzedaje produkty organiczne, czyli kosmetyki bez sztucznych substancji, powstałe z naturalnych surowców.
Obecnie działa 115 sklepów marki, w tym dwa w Irlandii – w Galway od ponad półtora roku oraz w Dublinie od pół roku. Mydlarnia u Franciszka współpracuje z franczyzobiorcą z Irlandii na podstawie umowy masterfranczyzy, która zapewnia mu wyłączność na rozwijanie sieci Mydlarni u Franciszka w tym kraju. Właściciel mydlarni na wyspach prowadzi także sklep internetowy.
Na mydlarniach w Irlandii firma nie zamierza poprzestać. Franczyzodawca chce rozwinąć sieć sklepów za granicami Polski. Prowadzi rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami z Niemiec, w miejscowościach Mönchengladbach oraz Potsdam. – Oferujemy takie same warunki współpracy dla franczyzobiorców, którzy chcą otworzyć sklep w Polsce lub za granicą – mówi Natalia Kułach, marketing menedżer Mydlarni u Franciszka.
Franczyzobiorca musi zagwarantować lokal o powierzchni sali sprzedażowej 20-30 m2 w jednej z galerii handlowych (lokal lub wyspa) lub punkt handlowy w centrum miasta na parterze, z witryną, przy ruchliwej ulicy. Średnia kwota inwestycji w nowy biznes wynosi 50 tys. zł. W tej kwocie mieści się koszt zakupu towaru, urządzeń np. kasy fiskalnej oraz aranżacji lokalu. – Pomagamy nawiązać współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami, aby wzajemnie promować swoje produkty, podsuwamy pomysły na akcje marketingowe, więc nasi franczyzobiorcy nie muszą martwić się o promocję mydlarni. Do ich dyspozycji pozostaje również grafik, który projektuje np. ulotki, banery reklamowe. W miarę możliwości wspieramy finansowo działania marketingowe – tłumaczy Natalia Kułach.
Franczyzodawca prowadzi szkolenia dla nowych właścicieli sklepów oraz ich pracowników z zakresu wiedzy o produktach i technikach sprzedaży, a także kurs artystycznego pakowania produktów. Szkolenie trwa minimum 4 dni.
Kto zostanie franczyzobiorcą mydlarni?
Marka stawia na lojalnych franczyzobiorców. Dlatego przed podpisaniem umowy, specjalista ds. rekrutacji stara się jak najlepiej poznać kandydata i jego plany. – Musimy sprawdzić na ile franczyzobiorca wzbudza nasze zaufanie, aby udzielić mu np. kredytu w wysokości 30 tys. zł na zatowarowanie sklepu. Kredyt może być odnawiany po każdorazowej spłacie – tłumaczy Leszek Krzanowski, specjalista ds. rozwoju franczyzowego Mydlarni u Franciszka.
Mydlarnia u Franciszka proponuje dwie możliwości współpracy. – W pierwszym wariancie franczyzobiorca kupuje od mydlarni cały towar. Wtedy nie pobieramy prowizji od obrotu – cały wypracowany zysk należy do franczyzobiorcy. Koszt zatowarowania sklepu to 30 tys. zł netto. W drugim wariancie towar zostaje dostarczony przez franczyzodawcę do mydlarni, a franczyzobiorca zarabia na prowizji ze sprzedanych produktów – mówi Leszek Krzanowski.
W Polsce działa 115 mydlarni, z czego osiem zostało otwartych od początku 2018 roku. Marka powstała 16 lat temu, ale współpracę z franczyzobiorcami podjęła dopiero po dziewięciu latach, a od dwóch ostatnich także za granicą. Mydlarnia u Franciszka najnowsze sklepy otworzy w Świdniku oraz w Warszawie.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...