Ambitne plany
Sweet Gallery wyrasta na jedną z największych sieci gastronomicznych w Europie. Obecnie firma posiada trzy koncepty Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab, z pośród których Lodolandia zajmuje
15 proc. rynku lodowego. Razem z pozostałymi dwiema markami firma notuje roczną sprzedaż na poziomie ok. 150 mln zł. – Ten rok będzie jeszcze lepszy. Oceniam, że sprzedaż na koniec 2018 roku będzie
o 20 proc. lepsza w porównaniu do 2017 roku. Jest to m.in. zasługa rozszerzonego menu oraz przyrostu placówek, których aktualnie mamy ponad 530 – mówi Marcin Olesiak, prezes zarządu Sweet Gallery.
Kolejne dwa lata mają być dla Sweet Gallery okresem bicia rekordów. Firma zamierza podwoić liczbę placówek do ponad 1 tys. i roczną sprzedaż do 300 mln zł. – Już teraz jesteśmy zdecydowanym liderem rynku lodowego w kanale street food. Cały czas podpisujemy umowy na wynajem z nowymi centrami i galeriami handlowymi, gdzie znajduje się większość naszych punktów. W niedługim czasie zamierzamy uruchomić 50 nowych punktów. Współpracujemy też z kilkoma sieciami handlowymi: IKEA, Tesco, Carrefourem, Kauflandem, Intermarché i siecią E.Leclerc, dzięki czemu możemy stawiać nasze punkty w pobliżu tych sklepów – mówi Marcin Olesiak.
W realizacji planów rozwoju na najbliższe lata firmie pomóc ma również ekspansja za granicą pod międzynarodowymi markami Ice and Roll (Lodolandia) i Cake and Roll (Kołacz na Okrągło). W tej chwili koncepty franczyzowe Sweet Gallery obecne są na Słowacji (kilkanaście punktów) i w Wielkiej Brytanii (cztery punkty). W Niemczech markę Ice and Roll i Cake and Roll rozwija masterbiorca, który współpracuje ze spółką Sweet Gallery od kilku miesięcy, posiada pięć punktów własnych i ma już kilkunastu franczyzobiorców. Sprzedaż produktów w Europie Zachodniej jest większa od sprzedaży w Polsce nawet o kilkadziesiąt procent. Lody świderki potocznie zwane „lodami amerykańskimi” na rynkach zagranicznych są nowością, a węgierskie kołacze skradły podniebienia Europejczyków.
W przyszłym roku zasięg Sweet Gallery zwiększy się o Litwę, Łotwę, Estonię, Bułgarię, Holandię, Portugalię, Kraje Zatoki Perskiej, Koreę Południową, gdzie spółka prowadzi rozmowy z potencjalnymi masterfranczyzobiorcami. – Nasz koncept bardzo łatwo się adaptuje. Dostarczamy gotowy sprzęt, a mobilne punkty można stawiać w różnych lokalizacjach. Nasza najlepsza lodowa placówka w Manchesterze generowała sprzedaż na poziomie 20 tys. funtów miesięcznie, co dawało niemal 100 tys. zł. Nie mamy ograniczeń w rozwoju, co dostrzegają przedsiębiorcy z różnych stron świata, np. z Australii, z którymi też rozmawiamy – mówi Marcin Olesiak.
Teraz firma skupia się na sezonie jesienno-zimowym, który sprzyja konceptowi Kołacz na Okrągło. – Pod koniec września punkty Lodolandia przeszły rebranding i aktualnie działają jako Kołacz na Okrągło. Połączyliśmy oba koncepty, żeby stworzyć biznes, zarabiający przez 12 miesięcy. Roczny zysk z konceptu Lodolandia & Kołacz na Okrągło może oscylować na poziomie ok. 140 tys. zł. To dobra oferta dla przedsiębiorców, którzy szukają pomysłu na całoroczny biznes – mówi Marcin Olesiak.
Warunkiem wejścia w koncept Lodolandia & Kołacz na Okrągło jest wkład własny w wysokości 10 tys. zł, natomiast pozostała reszta inwestycji jest leasingowana, co pozwala zoptymalizować koszty. Dzięki temu start w biznesie jest o wiele łatwiejszy.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sweet Gallery utrzymuje szybkie tempo rozwoju. W bieżącym roku planuje ok. 450 nowych otwarć.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Lodolandia & Kołacz na Okrągło wykorzystuje elastyczność oferty i szybki rebranding, by zapewnić ciągłość biznesu przez cały rok. Jak działa taki model biznesowy?
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Przepis na prowadzenie zyskownej lodziarni jest tak samo złożony, jak receptura lodów, które zachwycą smakiem. Franczyzodawca konceptu Lodolandia & Kołacz na Okrągło dzieli się nim ze swoimi franczyzobiorcami.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali