Jakość przede wszystkim
Prezesem Domu Finansowego QS jest pan od niedawna, bo od maja. Jak ocenia pan kondycję spółki?
Obecna sytuacja spółki jest solidną bazą do dalszego wzrostu. Mamy znaczne grono współpracujących z nami od lat lojalnych partnerów, szeroką sieć franczyzową, doświadczony zespół w centrali, pięć infolinii tematycznych, doświadczonych produktowców, własne IT, system informatyczny dający naszym partnerom ogromne możliwości. Z drugiej strony patrząc wstecz stwierdzam, że spółka zaprzepaściła wiele szans, jakie stwarzał rynek. Obecnie poziom rozwoju pośrednictwa, jego konkurencyjność, czy zmiany preferencji klientów sprawiają, że otoczenie jest dużo mniej sprzyjające dla dynamicznego wzrostu, niż to miało miejsce jeszcze parę lat temu. Uważam jednak, że stabilny poziom finansowy nie jest szczytem naszych ambicji i stąd działania mające unowocześnić i znacząco rozwinąć spółkę.
W jakim kierunku będzie więc teraz podążał QS?
Przede wszystkim chcemy nadal rozwijać sieć agencyjną i poszerzać grono współpracujących z nami partnerów. Będziemy kontynuować rozwój sieci franczyzowej z dużą troską o jakość – zarówno pod względem doboru lokalizacji, wzmacniania kompetencji personelu, przestrzegania zasad etyki w biznesie, jak i jakości pozyskiwanego klienta. Wszystkim współpracującym z nami partnerom chcemy dostarczyć dodatkowe narzędzia, ułatwiające prowadzenie biznesu, wspierać ich w poszukiwaniu klientów i intensyfikowaniu sprzedaży. Nadal zamierzamy podnosić jakość obsługi sieci partnerskiej świadczonej przez centralę – kierujemy się przy tym wynikami badań, jakie przeprowadziliśmy w tym zakresie. Pracujemy nad dodatkowymi usługami, z których będą mogli korzystać nasi partnerzy, automatyzacją procesów sprzedaży. Wystartowaliśmy z kampanią internetową, której celem jest zwiększenie rozpoznawalności naszej marki oraz przyciągnięcie nowych klientów.
A co udało się panu już zrobić?
Efektem dotychczasowych wspólnych działań jest wdrożenie w firmie dwu istotnych inicjatyw. Pierwsza to Rada Biznesowa, do której zaprosiłem naszych partnerów. Opierając się na ich doświadczeniu, znajomości rynku, konsultujemy w ramach rady strategiczne decyzje dotyczące kierunków rozwoju firmy. Druga inicjatywa to „QS Przyjazny pracownikom”. W ramach tego przedsięwzięcia, pracownicy różnych działów łączą się w grupy projektowe, których zadaniem jest wypracowanie koncepcji zmian wewnątrz firmy. Dotyczą one zarówno wzajemnych relacji, współpracy, zasad komunikacji, jak również innowacji i usprawnień w procesach operacyjnych. Wyzwanie, jakie postawiono przede mną to szeroko rozumiana modernizacja firmy, poszerzenie zakresu i skali działalności, ale też wprowadzenie zmiany kultury organizacyjnej, zarówno w zakresie funkcjonowania centrali, jak również relacji z partnerami i dostawcami.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
Artur Mojecki, prezes zarządu Domu Finansowego QS / "Pracujemy nad dodatkowymi usługami, z których będą mogli korzystać nasi partnerzy, automatyzacją procesów sprzedaży. Wystartowaliśmy z kampanią internetową, której celem jest zwiększenie rozpoznawalności naszej marki oraz przyciągnięcie nowych klientów". PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyza w świecie finansów
/14.10.2025
Franczyza w branży finansowej to szansa na biznes pod silną marką i z dostępem do know-how największych instytucji. Jak to działa? Sprawdź podczas Targów Franczyza w Warszawie.
Rentowny i nowoczesny biznes? Tylko w Nest Bank
Franczyzobiorcy Eurofinance mogą liczyć na kompleksowe wsparcie na każdym etapie prowadzenia agencji ubezpieczeniowej. A ile zarobią?
– Przepis na sukces w tej branży to przede wszystkim dobre partnerstwo – mówi Julianna Surma, dyrektor regionu północnego placówek partnerskich Alior Banku.
W świecie finansów zaufanie to waluta o największej wartości. Klienci powierzają bankowi nie tylko swoje pieniądze, ale też bezpieczeństwo przyszłości .
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.