Ameryka na starówce
Restauracje i bary pod szyldem The Legendary Jack's Bar & Restaurant nawiązują stylistyką do lokali amerykańskich. Serwują też głównie amerykańską kuchnię (ale też dania kuchni międzynarodowej) oraz whisky Jack Daniels. Obecnie sieć liczy dwa bary oraz trzy restauracje. A niedawno franczyzodawca uruchomił w Gdańsku całkiem nowy format – salę bankietową.
– Zastosowaliśmy w niej bardzo nowoczesne rozwiązania. Np. stacjonarny mapping: na bazie materiałów dostarczonych przez klienta przygotowujemy multimedialne prezentacje, wyświetlane na trzech ścianach sali – opisuje Jacek Czauderma, franczyzodawca Jack's Bar & Restaurant. – Mamy klientów zarówno firmowych, jak i indywidualnych.
Na razie jednak sala bankietowa jest jedna i franczyzodawca dopiero zastanawia się, czy udostępniać ten format na licencji. Można natomiast we franczyzie uruchomić bar lub restaurację.
– Nasz koncept przeznaczony jest jednak tylko dla największych miast. Zalecane lokalizacje to rynki główne i starówki – podkreśla Jacek Czauderma. – W tej chwili negocjujemy najem lokalu przy rynku głównym w Poznaniu. Szukamy jeszcze franczyzobiorców, którzy otworzą nasze lokale przy rynkach głównych w Krakowie i Wrocławiu oraz być może także w Katowicach. W mniejszych miastach otworzyliśmy np. lokal w podwarszawskich Łomiankach i niestety musieliśmy go zamknąć.
Dla formatu barowego potrzebne są pomieszczenia wielkości 80-150 m2. Dla restauracji wymagana powierzchnia to minimum 250 m2. W każdym przypadku wymagane jest miejsce na duży ogródek sezonowy.
Franczyzodawca szacuje że koszt inwestycji to ok. 1,8 tys. zł za 1m2 – ale w przypadku lokalu przystosowanego już wcześniej do potrzeb gastronomii. Jeśli mamy natomiast do czynienia z pomieszczeniami w stanie deweloperskim, to koszty mogą wzrosnąć nawet do 2,5 tys. zł za 1m2.
– Gwarantujemy wsparcie architekta, prowadzenie nadzoru nad inwestycją oraz ekipę budowlaną, która wykonuje usługi w bardzo atrakcyjnych cenach. Jeśli jednak franczyzobiorca znajdzie tańszych budowlańców, to oczywiście może skorzystać z ich usług – dodaje Jacek Czauderma.
Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 80 tys. zł netto, ale – jak zapewnia licencjodawca – podlega negocjacjom. Comiesięczna opłata franczyzowa to 3,5 proc. od obrotu, a marketingowa 2,5 proc.
– Najbardziej cenimy partnerów z doświadczeniem w branży gastronomicznej – nie ukrywa franczyzodawca Jack's Bar & Restaurant. -– Im większe doświadczenie partnera, tym bardziej elastyczne warunki franczyzy z naszej strony.
Licencjodawca zapowiada, że chętnie otworzyłby też lokale pod szyldem Jack's Bar & Restaurant w zagranicznych stolicach, np. na starówkach w Pradze, Budapeszcie czy Bratysławie. Tam także poszukuje partnerów.
Ile na inwestycję / Franczyzodawca szacuje że koszt inwestycji to ok. 1,8 tys. zł za m2 – ale w przypadku lokalu przystosowanego już wcześniej do potrzeb gastronomii. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
/29.10.2025
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, zatowarowanie i wsparcie. Możesz zarabiać od pierwszego dnia.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali