Kryształowy biznes
Założona w 1895 roku w Austrii firma Svarovski Crystal Business zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą kryształów, kamieni szlachetnych i syntetycznych, a także gotowych wyrobów: biżuterii, akcesoriów i elementów oświetleniowych. Prowadzone już przez piąte pokolenie rodzinne przedsiębiorstwo działa obecnie na całym świecie, a jego sieć liczy 3 tys. sklepów. Wraz ze spółkami siostrzanymi Swarovski Optik (producent sprzętu optycznego) oraz Tyrolit (producent narzędzi do szlifowania) firma tworzy Grupę Swarovski. W 2017 roku Grupa odnotowała przychody sięgające w sumie 3,5 mld euro i zatrudniała ponad 32 tys. pracowników.
W Polsce działa obecnie osiem salonów własnych marki, 15 franczyzowych oraz 74 punkty multibrandowe. W 2018 zostało otwartych już 12 nowych punktów sprzedaży, a planowanych jest kolejne 10 otwarć, we wszystkich formatach. A formaty są trzy: salony, wyspy handlowe i stoiska multibrandowe.
– Z doświadczeń firmy wynika, iż najlepsze lokalizacje dla salonów oraz wysp to galerie handlowe, natomiast dla projektów multibrandowych lub partnerskich to również centra miast – mówi Ewa Sereczyńska, dyrektor zarządzająca Swarovski Poland. - W zależności od formatu, placówki z produktami marki Swarovski, mogą znajdować się już w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców.
Właśnie dla tych mniejszych miast przewidziany jest system partnerski - czyli sprzedaż produktów Swarovski w sklepach multibrandowych.
Od kandydatów na franczyzobiorców marka oczekuje doświadczenia w handlu. Atutem będzie znajomość branży modowej lub jubilerskiej. Kwota inwestycji zaczyna się od 20 tys. zł, a jej ostateczna wysokość zależy od wybranego formatu. Podobnie jak wysokość opłaty wstępnej.
Powierzchnia, wymagana do otwarcia salonu to minimum 25 m2, a maksimum 50 m2. Na wyspę wystarczy 10 m2.
– Wspieramy partnerów w poszukiwaniach odpowiedniej lokalizacji dla salonu oraz powierzchni pod wyspę. Ponadto, negocjujemy wstępne warunki finansowe z centrami handlowymi – dodaje Ewa Sereczyńska. - Franczyzobiorcom zapewniamy również projekty architektoniczne, materiały wsparcia sprzedaży, a także szkolenia.
Czas oczekiwania na zwrot z inwestycji także zależy od wybranego formatu współpracy. Według szacunków franczyzodawcy to od 2 do 5 lat.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...