Megafuzja w turystyce
To prawdopodobnie transakcja roku na turystyczno - franczyzowym rynku. Łączą się dwie największe sieci agencyjne: Wakacje.pl S.A., należące do Wirtualna Polska Holding oraz My Travel, zbudowana przez Damiana Ozgę. Pierwsza miała dotychczas 105 salonów sprzedaży, druga 116 - co zapewniało jej pozycję największej agencyjnej sieci sprzedaży wycieczek. Teraz Wakacje.pl podpisały umowę nabycia 100 proc. udziałów swojego dotychczasowego konkurenta. Finalna kwota inwestycji będzie zależała od wyników finansowych spółki w 2018 roku i wyniesie nie mniej niż 10 mln i nie więcej niż 19 mln zł, płatne w trzech transzach.
Sieć salonów My Travel rozmieszczona jest tam, gdzie sieć franczyzowa Wakacje.pl była reprezentowana w mniejszym stopniu. My Travel to szczególnie silna marka w mniejszych miejscowościach, z kolei Wakacje.pl mocniej istnieją w dużych miastach. Dzięki połączeniu sieci sie uzupełnią.
- Zakup My Travel jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii zrównoważonego rozwoju naszej obecności w obu kanałach sprzedaży, tj. online i offline. Zorganizowana turystyka zagraniczna ma to do siebie, że bardzo silny nadal jest efekt ROPO (Research Online Purchase Offline – szukanie online, zakup offline – przyp. red.) szacowany na poziomie 60 proc. W racjonalnej perspektywie nie widać przesłanek, by współczynnik ten miał drastycznie spadać. Chcemy być maksymalnie blisko klienta, w szczególności tego, który nie jest jeszcze gotowy na zakup wakacji online – mówi Dariusz Górzny, prezes zarządu Wakacje.pl.
Brand zostaje
Damian Ozga pozostaje na stanowisku prezesa My Travel, jednocześnie obejmując w Wakacje.pl funkcję dyrektora odpowiedzialnego za integrację obu konceptów.
- Zdecydowaliśmy się na sprzedaż spółki, ponieważ jest to dla niej szansa szybszego rozwoju, a dla nas okazja, żeby dołączyć do ambitnego zespołu i wspólnie brać udział w rozbudowie branży – wyjaśnia Damian Ozga.
Marka My Travel, przynajmniej póki co, nie znika. Obydwa brandy pozostają na rynku i będą się równolegle rozwijać, przyjmując nowych franczyzobiorców. Obecni licencjobiorcy mogą zachować dotychczasowe szyldy i pozostają przy obecnych zasadach współpracy.
- Franczyzobiorcy My Travel, jeśli zechcą, mogą przejść też na preferencyjnych warunkach pod logo Wakacje.pl – dodaje Damian Ozga. - Poinformowaliśmy już nasze biura o zmianie właściciela i franczyzobiorcy przyjęli to spokojnie i ze zrozumieniem.
Wakacje.pl zapowiadają intensywny rozwój obydwu marek.
- Jesteśmy pod dużym wrażeniem dynamiki wzrostu notowanej przez sieć My Travel, równie mocno cenimy zaangażowanie franczyzobiorców w rozwój własnych biznesów. Jako Wakacje.pl obiecujemy sobie także wiele po czekającej nas współpracy z całym zespołem My Travel, doceniając sukcesy, jakie były i są ich udziałem, jak też wysoko ceniąc kompetencje i kreatywność kluczowych managerów spółki – komentuje Dariusz Górzny.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Październikowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży. Znajdziesz w nim gratisowy bilet wstępu na Targi Franczyza!
Masz na inwestycję 50, 150, a może 200 tys. zł? Zobacz, jaki biznes możesz za to otworzyć.
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy.
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Do sieci Wakacje.pl mogą przystąpić zarówno właściciele nowo otwieranych salonów, jak i agenci działający już pod innym szyldem.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Wakacje.pl czy się opłaca
Zastanawiam się nad franczyzą z wakacji.pl Byłby to drugi punkt tej sieci w moim mieście (200 tys. mieszkańców), lokal zwykły (nie w galerii handlowej) ale przy kilku...
Własny ośrodek wypoczynkowy nad morzem :)
ej Forumowicze! Od paru lat z mężem zastanawialiśmy się nad zakupem bądź wybudowaniem własnego ośrodka wypoczynkowego nad morzem, nic wielkie taki mini pensjonat 20-30...
Czy warto zainwestować w pensjonat, apartamenty?
Pewnie, że tak. Własny apartament to bardzo fajna sprawa, gdyż o każdej porze roku pojechać sobie możemy do niego i odpocząć od codziennych obowiązków. Z drugiej...
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Wynająłem samochód na kilka dni za 360 zł przez internet. Na drugi dzień pojechałem po odbiór na drugi koniec miasta i dowiedziałem się, że rezerwacja została...
Kajaki, tratwy, namioty - podróżowanie
Możecie pochwalić się miejscami do których udajecie się na wypoczynek ?
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Witam, jestem kolejnym klientem oszukanym przez Global. Mechanizm juz opisany wczesniej przez innych na forum. Chetnie przystapie do pozwu zbiorowego lub zawiadomienia o...
Pensjonat - warto czy nie?
Największą rolę odgrywa miejsce. Jak jest miejsce turystyczne to zawsze ma sens.
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?
Firma Global Rent a Car to najwieksze oszustwo z jakim sie spotkalam w moim 34 letnium zycziu. Wypozyczam z mezem samochody pare razy jesli nie wiecej w roku w roznych krajach...