Wszystkie światła na biznes
Przedsiębiorstwo Handlowe A-T S.A. z siedzibą w Krotoszynie istnieje od roku 1990. Zajmuje się sprzedażą – detaliczną i hurtową – artykułów elektrycznych i oświetleniowych oraz chemicznych, farmaceutycznych i spożywczych. Prowadzi m.in. sklepy elektryczno-oświetleniowe, hurtownie elektryczne, dwa salony oświetleniowe „Fabryka Światła”, saloniki A-T EXPRESS, sklep wyprzedażowy, hurtownię farmaceutyczną, magazyny wysokiego składowania. W sumie ma 81 placówek własnych oraz 42 ajencyjne sklepy oraz sklepy-hurtownie elektryczno-oświetleniowe. Na ten rok marka zaplanowała 12 kolejnych otwarć. Dwa z nich już zostały zrealizowane – w Wałbrzychu i Bytomiu.
– Docelowo chcemy mieć 300 placówek na terenie całej Polski – zapowiada Paweł Jarmużek, prezes zarządu A-T.
Firma szuka partnerów w miastach liczących powyżej 25 tys. mieszkańców, w których jeszcze nie ma swojej placówki. Teraz najbardziej pożądane są lokalizacje na Podkarpaciu, Śląsku, Dolnym Śląsku, na Podlasiu i w Lubuskiem.
– Najlepsze miejsca do otwarcia placówki pod szyldem A-T to dzielnice i ulice kojarzone przez mieszkańców z wyposażeniem wnętrz, w sąsiedztwie firm z branż uzupełniających, ewentualnie w retail parkach. Ważny jest dla nas spontaniczny ruch pieszy i widoczność witryn lokalu z ulicy – podkreśla Paweł Jarmużek.
Lokal powinien mieścić się na parterze i mieć powierzchnię 250-450 m2 oraz układ kwadratu lub prostokąta. Konieczny jest parking na minimum 10 aut oraz możliwość podjazdu i rozładunku samochodów ciężarowych. Najbardziej pożądane są lokale z dwoma wejściami, jednym dla hurtowników i instalatorów, a drugim dla klientów detalicznych. Praktycznie całą inwestycję w sklep bierze na siebie centrala firmy. Płaci za wyposażenie lokalu, branding zewnętrzny i marketing oraz przekazuje do dyspozycji ajenta zatowarowanie. Ajent dostaje gotowy sklep, wraz z komputerami i systemem do obsługi transakcji. Wartość takiej inwestycji, która leży po stronie A-T, to ok. 100 tys. zł.
– Ajent przygotowuje sklep jedynie od strony technicznej, jednak staramy się tak dobierać lokale, aby wydatki partnera nie przekraczały 20 tys. zł – dodaje Paweł Jarmużek.
Opłata wstępna, za przystąpienie do sieci, wynosi 5 tys. zł. Nie ma opłat miesięcznych. A-T dzieli się z ajentem zyskiem wypracowanym przez placówkę. Punkt powinien stać się rentowny maksymalnie po dwóch kwartałach działalności, a zwrot z inwestycji A-T szacuje na dwa lata.
– Wśród ajentów mile widziane są firmy rodzinne z naszej branży, którym dajemy możliwość zwiększenia potencjału, poprzez dobre ceny, nowocześnie urządzoną i zatowarowaną placówkę, towar z magazynu centralnego dostarczany nawet w 24 godziny – wylicza Paweł Jarmużek. – Chętnie nawiązujemy też współpracę z firmami z doświadczeniem handlowym, choć niekoniecznie z naszej branży. Nowi ajenci przechodzą pełen cykl szkoleń, są pod opieką i osobistą asystą naszych ludzi przed i po otwarciu. Ponadto dajemy możliwość otwarcia sklepów ajencyjnych długoletnim pracownikom naszej firmy, którzy szukają dla siebie szans na osobisty rozwój i mają ambicję prowadzenia własnego biznesu.
Do obowiązków ajenta należy organizacja sprzedaży, praca na rynku lokalnym – pozyskiwanie klientów i utrzymywanie z nimi relacji, dbałość o zatowarowanie placówki, nadzór nad przekazanym majątkiem oraz nad pracownikami.
                                Paweł Jarmużek, prezes zarządu A-T  / "Ajent przygotowuje sklep jedynie od strony technicznej, jednak staramy się tak dobierać lokale, aby wydatki partnera nie przekraczały 20 tys. zł".                            PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
                                             
                                                Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                            
                                            Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Sieć Bricomarché świętuje 25 lat obecności w Polsce i zapowiada przyspieszenie rozwoju. Do 2030 roku planuje podwojenie obrotów, zdobycie 20 proc. udziału w rynku i rozbudowę sieci do 400 sklepów.
Grupa PSB otworzyła 400. sklep Mrówka. I zapowiada, że to nie koniec ekspansji.
Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
Branża dom i ogród ma do zaproponowania wiele pomysłów na biznes we franczyzie . W który warto zainwestować?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
                                             
                                                Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
                                                /31.10.2025
                                            
                                            Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.