Pora na lody
Jeśli ktoś planuje zainwestować w tym roku w lodowy biznes – to już najwyższy czas. Sezon w tej branży zaczyna się od kwietnia. Oczywiście wszystko zależy od pogody, ale wiosna może przecież uderzyć w każdej chwili.
– Na franczyzobiorców czekają gotowe do sezonu „lodowe” przyczepy. Mamy też bazę lokalizacji w prawie każdym mieście: przy marketach, parkach, szkołach – zachęca Wojciech Cendrowicz, właściciel marki Lody Smaki Natury.
Koncept Lody Smaki Natury proponuje franczyzobiorcom kilka modeli współpracy – w zależności od tego, jaką kwotą na inwestycję dysponuje partner. Sprzedaż można prowadzić z okienek podawczych, kontenerów oraz z punktów mobilnych – w tych ostatnich właśnie specjalizuje się franczyzodawca. Wysokość inwestycji zależy też od tego, na jakie menu zdecyduje się konkretny punkt i jakie w związku z tym urządzenia trzeba będzie do niego wstawić. W asortymencie są lody świderki, lody i gofry tajskie, lody soft (specjalnie napowietrzane), lody gałkowe – z Zielonej Budki oraz rzemieślnicze. Np. kupno mobilnego punktu z tajskimi lodami i goframi to wydatek 45 tys. zł netto. Punkt z włoskim automatem do świderków i lodami gałkowymi, w wersji premium, kosztuje 75 tys. zł. Można też zdecydować się na zakup używanej przyczepy. Wtedy – np. we wspomnianej wersji premium – cena spada do 50 tys. zł. Franczyzodawca ma też jeszcze korzystniejsze finansowo propozycje.
– Jeśli ktoś np. boi się dużej inwestycji, chce najpierw wypróbować lokalizację, może wynająć mobilną budkę za 15 tys. zł – informuje Wojciech Cendrowicz. – Budki, a właściwie przyczepy, przywozimy do wybranej lokalizacji, odkręcamy koła i ustawiamy. W pełni przygotowujemy je do pracy, uzbrajamy w media, na miejscu szkolimy biorcę oraz jego pracowników. Umowę franczyzową podpisujemy na czas nieokreślony, z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia.
Jeśli franczyzobiorca kupił przyczepę, ale chciałby zrezygnować z prowadzenia działalności, licencjodawca może ją od niego odkupić wraz z całym wyposażeniem. Może też pomóc przystosować punkt do prowadzenia innej działalności gastronomicznej po zakończeniu sezonu lodowego, np. do sprzedaży zapiekanek czy kiełbasek z grilla.
– Po odliczeniu wszystkich kosztów, w średnim punkcie zysk miesięczny może wynosić 15 tys. zł – zapewnia Wojciech Cendrowicz. – W dobrej lokalizacji inwestycja zwraca się po jednym sezonie.
Nie ma opłat za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 500 zł, jest płatna tylko w czasie trwania sezonu.

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

29-30 maja w Warszawie odbędzie się XI Konferencja BEST FRANCHISE. Eksperci ocenią wpływ zmian geopolitycznych, gospodarki i technologii na przyszłość biznesu.
W dobie dynamicznych zmian gospodarczych, niepewności rynkowej i rosnących oczekiwań klientów, budowanie trwałej i zaufanej marki staje się jednym z najważniejszych wyzwań dla współczesnych firm.
Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– To nie jest tylko praca z parą młodą czy rodzicami pary młodej. To też praca ze wszystkimi ludźmi, którzy w tej branży pracują. I z każdym trzeba się dogadać – mówi Justyna Grzymała, wedding plannerka.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali