Interes w stylu wege
Nowa franczyzowa restauracja wegańskiej sieci Krowarzywa ruszyła w połowie marca w Rzeszowie, w samym centrum miasta, przy ul. Matejki.
– Dotąd w tym mieście na palcach jednej ręki można było policzyć miejsca z wegańską ofertą – podkreśla Marcin Suski, menedżer ds. franczyzy Krowarzywa.
Lokal ma powierzchnię ok. 60 m2, komfortowo zmieści się w nim mniej więcej 30 osób. Przed restauracją jest też miejsce na letni ogródek.
Właściciele Krowarzywa określają swój koncept jako zdrowy wegański fast food. Flagowe pozycje w menu to wegańskie burgery i wrapy. Lokal w Rzeszowie jest piątym franczyzowym w portfolio marki (pozostałe działają w Białymstoku, Gdańsku, Wrocławiu i Toruniu). Oprócz tego Krowarzywa ma też restauracje własne: trzy w Warszawie i jedną w Krakowie oraz food truck. W pierwszej kolejności marka chce rozwijać się w dużych miastach, choć nie wyklucza też mniejszych rynków.
– Z pewnością otworzymy w tym roku kolejnych kilka lokali w większych miastach w Polsce. Spoglądamy na Śląsk, Polskę centralną i północno-zachodnią – mówi Marcin Suski.
Preferowane lokalizacje to centra miast. Dopuszczalne są też galerie handlowe, choć franczyzodawca przestrzega, że wiąże się to z wyższymi opłatami i ograniczeniami, wprowadzanymi przez zarządców takich obiektów. Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem wielkości od 50 do 150 m2.
– Służymy pomocą w ocenie lokalu, a jeżeli mamy wiedzę na temat dostępnych odpowiednich lokalizacji w danym mieście, wskazujemy je franczyzobiorcy – zapewnia Marcin Suski.
Całkowity koszt inwestycji, związany z wynajmem lokalu, jego remontem i wyposażeniem licencjodawca szacuje na ok. 200 tys. zł. Wysokość opłaty wstępnej jest zróżnicowana w zależności od wielkości miasta. W przypadku dużych miast wynosi 29,9 tys. zł netto, natomiast dla małych 19,9 tys. zł netto. Stała miesięczna opłata franczyzowa to 7 proc. netto od obrotu.
– Franczyzobiorca otrzymuje od nas know-how oraz wsparcie merytoryczne zarówno podczas adaptacji lokalu, jak i po otwarciu – dodaje Marcin Suski. – Zapewniamy także system szkoleń, który przygotowuje naszych partnerów do prowadzenia działalności biznesowej, ale również pokazuje, jak wygląda praca na każdym stanowisku w restauracji.
                                Miejsce na restaurację / Franczyzobiorca marki Krowarzywa powinien dysponować lokalem wielkości od 50 do 150 m2.  Całkowity koszt inwestycji to ok. 200 tys. zł.                            ZOBACZ W KATALOGU
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
                                             
                                                Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
                                                /29.10.2025
                                            
                                            Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
                                             
                                                Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
                                                /31.10.2025
                                            
                                            Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali