Biznes dla rodziny

Marcin Zieleśkiewicz, dyrektor ds. sprzedaży hurtowej Majster Plus
Jak duża jest obecnie sieć sklepów Majster Plus?
W naszej sieci działa 97 sklepów, na terenie wszystkich 16 województw. Tylko jeden, w Nakle nad Notecią, jest naszym sklepem własnym. Wszystkie placówki oferują artykuły wykończeniowe, niezbędne przy budowie i remoncie domu. Sklepy „Majster Plus” specjalizują się w sprzedaży – połączonej z usługą montażu – podłóg oraz drzwi wewnętrznych i zewnętrznych. Dodatkowo wśród oferty asortymentowej znajdują się takie materiały wykończeniowe jak np.: listwy przypodłogowe, panele ścienne, klamki, a w większości sklepów również płytki ceramiczne, terakota, oświetlenie, karnisze, stolarka okienna, artykuły elektryczne, farby i akcesoria malarskie oraz materiały budowlane. Nasze plany rozwojowe zakładają rozbudowę sieci do około 200 placówek w całym kraju. Obecnie jesteśmy w procesie uruchamiania kolejnych lokalizacji, m. in. w Wałbrzychu, Złotowie, Bydgoszczy, Działoszynie, Śremie, Darłowie. Poza otwarciami nowych punktów ciągle też przebudowujemy istniejące sklepy, aby były zgodne z naszymi aktualnymi standardami wizerunkowymi.
Jak pan ocenia kondycję branży wnętrzarskiej?
Według prognoz i opinii ekspertów branża wykończenia wnętrz nadal będzie się rozwijać. Widzimy to w naszej codziennej pracy, kiedy podsumowujemy wyniki sprzedażowe osiągane w sieci. Polacy chcą komfortowo i modnie mieszkać, a jednocześnie coraz więcej klientów ceni sobie święty spokój i wybiera zakup drzwi czy podłóg z profesjonalnym montażem. Stać ich na to dzięki obniżonej do 8 proc. stawce podatku VAT na produkty kupowane właśnie wraz z montażem. Z drugiej strony obserwujemy też w ostatnich miesiącach wzrost zainteresowania naszą ofertą partnerską. Nasze ekipy zajmujące się budową sklepów mają pełne ręce roboty i pracują praktycznie bez przestojów – co przekłada się na wydłużenie okresu w jakim nowe sklepy są uruchamiane. Obecnie czas ten szacujemy nawet na dwanaście tygodni od podpisania umowy.
Jakie macie państwo wymagania względem franczyzobiorców?
Nie stawiamy franczyzobiorcom konkretnych wymogów. Każdego kandydata oceniamy indywidualnie, tak, aby zminimalizować ryzyko niepowodzenia wspólnego biznesu. W sieci mamy przykłady dobrze prosperujących sklepów prowadzonych zarówno przez doświadczonych przedsiębiorców, jak i przez zupełnych debiutantów biznesowych, którzy natomiast posiadają bogate doświadczenie w montażu drzwi czy podłóg. Wspólną cechą najlepszych placówek Majster Plus jest to, że prowadzą je małżeństwa czy wręcz całe rodziny. Taki model biznesu w naszej sieci można uznać za najbardziej efektywny.
Jakie są koszty otwarcia sklepu?
Minimalny wkład nowego partnera szacujemy na ok. 30 tys. zł, jednakże jest wiele zmiennych, które o tym decydują. Całkowity budżet otwarcia nowego sklepu, który współfinansujemy, to średnio ok. 100 tys. zł. Koszty zależne są jednak od stanu lokalu, jakim dysponuje partner. Nasza sieć wymaga od franczyzobiorców, aby lokal był dobrze oświetlony oraz miał pomalowane ściany, zgodnie z wymogami sieciowymi. Musi posiadać min. 120-150 m2 powierzchni ekspozycyjnej oraz bezpośredni dostęp do parkingu dla klientów. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to koszt 4 tys. zł. Opłaty marketingowe uzależnione są od lokalizacji i potrzeb promocyjnych danego sklepu, każdorazowo negocjujemy je z nowymi partnerami. Franczyzowe opłaty okresowe zależą od wielkości osiąganych obrotów. Jeśli chodzi o okres zwrotu z inwestycji, to zawsze przeprowadzamy indywidualną symulację dla konkretnej nowej lokalizacji.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Rozwijająca sieć marketów Mrówka Grupa PSB rośnie szybciej niż cały rynek. Na jakich zasadach można do niej dołączyć?
– Jesteśmy marką globalną, mamy partnerów w wielu krajach świata, ale nieustannie rozwijamy swoją sieć – mówi Jacek Kozłowski, właściciel marki Komandor.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Ubiegły rok przyniósł znaczący przełom dla sieci sklepów Komfort, uznanej marki w branży wykończenia wnętrz w Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

29-30 maja w Warszawie odbędzie się XI Konferencja BEST FRANCHISE. Eksperci ocenią wpływ zmian geopolitycznych, gospodarki i technologii na przyszłość biznesu.
W dobie dynamicznych zmian gospodarczych, niepewności rynkowej i rosnących oczekiwań klientów, budowanie trwałej i zaufanej marki staje się jednym z najważniejszych wyzwań dla współczesnych firm.
Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– To nie jest tylko praca z parą młodą czy rodzicami pary młodej. To też praca ze wszystkimi ludźmi, którzy w tej branży pracują. I z każdym trzeba się dogadać – mówi Justyna Grzymała, wedding plannerka.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.