Pieniądze z natury
                                                                        Od 17 lat Organique produkuje naturalne kosmetyki, a od 2006 roku buduje sieć sklepów pod tym samym logo. Na ich półkach można znaleźć produkty do pielęgnacji ciała, włosów, twarzy, do aromaterapii czy kąpieli. Wszystkie przygotowywane są z naturalnych składników, większość nadal tworzona jest ręcznie.
  – Cały czas, regularnie, wprowadzamy do naszej oferty nowości – podkreśla Katarzyna Cicińska, dyrektor zarządzający marki Organique. – Ostatni rok był bardzo bogaty pod tym względem. Hitem okazał się np. nasz suchy olejek do ciała czy świece sojowe do aromaterapii. Zawsze, poszerzając asortyment, dbamy też o to, by nowe produkty nie kanibalizowały naszej dotychczasowej oferty.
W sieci działa obecnie ponad 50 placówek, prawie wszystkie we franczyzie. Rocznie otwierane są zwykle 3-4 nowe sklepy. W 2017 powstało ich więcej, bo aż sześć.
  Generalnie marka chce pojawiać się w miastach, liczących powyżej 100 tys. mieszkańców.
  – Rynek tej wielkości daje gwarancję, że sklep nie tylko się utrzyma, ale też przyniesie satysfakcjonujące obroty – mówi Katarzyna Cicińska. – Choć zdarza nam się otwierać placówki także w mniejszych miastach. 
  Pod szyldem marki można otwierać zarówno wyspy handlowe, jak i sklepy. Obecnie Organique preferuje lokalizacje w galeriach handlowych. Wystarczająca powierzchnia na sklep to 20-35 m2. Projekt sklepu jest przygotowywany w centrali firmy, przez architekta, na podstawie planów lokalu, dostarczonych przez franczyzobiorcę. Jeśli chodzi o wyspy, to franczyzodawca przygotowuje je według własnych, standardowych projektów. W zależności od wymogów galerii, mają powierzchnię 10-14 m2. Nie są zamknięte, klientki mają możliwość wejścia do środka.
  Całkowity koszt inwestycji franczyzodawca szacuje na 150-180 tys. zł. Przygotowanie sklepu trwa zwykle 1-2 miesiące.
Licencjodawca zapewnia szkolenia dla personelu. Trwają od jednego do dwóch tygodni. Personel zapoznaje się dokładnie z produktami Organique i zasadami obsługi klienta.
  – Konsultantki muszą znać każdy produkt, wiedzieć, jaki jest jego skład, przeznaczenie, komu mogą go polecić – podkreśla Katarzyna Cicińska. – Odgrywają bardzo ważną rolę w budowaniu relacji z klientami, więc muszą być do tego starannie przygotowane. 
  Dział szkoleń uczy także, jak budować ekspozycje w sklepie i w witrynie. Szkoleniowcy przyjeżdżają do nowo otwieranej placówki i razem z jej pracownikami rozkładają produkty, materiały reklamowe itd. Franczyzobiorcy Organique zarabiają na marży od sprzedanych produktów.
  – Mamy bardzo wysoki poziom marżowości – podkreśla Katarzyna Cicińska. – Od razu na początku jest to ponad 40 proc. Z czasem marża może się powiększać, w zależności od wysokości obrotów sklepu.
  Jak mówi franczyzodawca, pierwszy tydzień działalności sklepu z reguły jest bardzo dobry. Później następuje nasycenie nowością i zaczyna się praca nad budowaniem bazy klientów. Pomagają w tym m.in. akcje promocyjne, programy lojalnościowe. Miesięcznie franczyzobiorcy płacą 2 proc. od obrotu na fundusz marketingowy. Akcje marketingowe są przygotowane centralnie.
  Według szacunków licencjodawcy oczekiwanie na rentowność trwa od 6 miesięcy do roku. Zwrot z inwestycji powinien natomiast nastąpić w okresie od 2 do 3 lat.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
                                             
                                                Kosmetyki z Francji
                                                /19.11.2024
                                            
                                            Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
                                             
                                                Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
                                                /31.10.2025
                                            
                                            Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...