Pierogi w starym młynie
                                                                        Pierogarnie Stary Młyn można znaleźć w Toruniu (dwa lokale własne) oraz we Wrocławiu i w Bydgoszczy (franczyzowe).
  – Mamy plany, by w 2018 roku otworzyć trzy kolejne restauracje – mówi Łukasz Kowalski, menedżer ds. franczyzy Pierogarni Stary Młyn. Najatrakcyjniejsze dla franczyzodawcy są mniejsze i większe miasta turystyczne. Idealne lokalizacje to starówki. Pierogarnie kierują bowiem swoją ofertę nie tylko do mieszkańców, lecz także do turystów – zagranicznych i krajowych. Miasta, w których franczyzodawca chętnie widziałby lokale ze swoim szyldem to np. Zakopane, Łódź, Poznań, Gdańsk, Szczecin.
  – W jednym mieście mogą działać i dwa lokale, tak jak obecnie w Toruniu – mówi Łukasz Kowalski. – Poszukujemy franczyzobiorców, którzy będą się osobiście angażować w prowadzenie restauracji. Chętnie nawiążemy współpracę z małżeństwami, z osobami, które mają doświadczenie w zarządzaniu lub takimi, które np. prowadzą już działalność gastronomiczną, ale szukają nowego, sprawdzonego konceptu.
Idealny lokal na restaurację powinien mieć wielkość 250 m2, do tego potrzebne jest miejsce na ogródek letni. Szacunkowe koszty inwestycji to 2,5-3 tys. zł za m2, w przypadku lokalu nie przystosowanego do potrzeb gastronomii. Wstępna opłata licencyjna wynosi 17,5 tys. zł netto. Do tego trzeba doliczyć wydatek na indywidualny projekt technologiczny kuchni oraz aranżacji wnętrza, których koszt to 110 zł netto za m2. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 7 proc. od obrotu netto. Franczyzodawca m.in. przygotowuje model finansowy biznesu, wspiera licencjobiorcę w realizacji inwestycji, zapewnia szkolenia dla personelu, towarzyszy partnerowi podczas otwarcia i pierwszych dni działalności.
  – Restaurację najlepiej otworzyć w marcu. Wówczas personel ma czas, by dobrze poznać specyfikę lokalu i przygotować się do sezonu, który rozpoczyna się długim majowym weekendem – radzi Łukasz Kowalski.
  Pierogarnie powinny stać się rentowne najpóźniej w trzecim miesiącu działalności. Szacowany czas zwrotu z inwestycji wynosi od 1,5 roku do 2 lat.
ZOBACZ W KATALOGU
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
                                             
                                                Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
                                                /29.10.2025
                                            
                                            Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
                                             
                                                Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
                                                /31.10.2025
                                            
                                            Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali