Konkurenci do pizzy
                                                                        Tomasz Jench, franczyzodawca New York Pizza Department.
2017 rok był dobry dla sieci New York Pizza Department?
  Bardzo. Otworzyliśmy mniej lokali niż rok wcześniej – bo jak do tej pory 5, a przed rokiem 11 – ale za to wiele działo się u nas na innych polach. Pozyskaliśmy ważnego inwestora, dzięki któremu firma może mocniej rozwinąć skrzydła. Nawiązaliśmy współpracę z firmą marketingową, która przygotowuje dla nas profesjonalne kampanie promocyjne, m.in. związane z sezonowymi zmianami w menu, których mamy aż pięć w roku. Wkrótce ruszy nasza nowa strona WWW i silna akcja reklamowa w internecie. Jesteśmy świetnie przygotowani do tego, aby teraz zacząć szybszą rozbudowę sieci. Prawdopodobnie jeszcze do końca grudnia otworzymy nasz drugi lokal w Warszawie, a w przyszłym roku dwa kolejne. A stolica to przecież trudny i konkurencyjny rynek. Dlatego prowadzimy tu bardzo staranną rekrutację franczyzobiorców. Nie mogą być wyłącznie inwestorami, wymagamy zaangażowania w prowadzenie pizzerii. W 2018 roku zamierzamy podpisać 13 nowych umów franczyzowych.
Konkurencja wśród pizzerii na polskim rynku jest bardzo silna. Jak się na nim utrzymać?
  Rzeczywiście, pizzerie są dziś praktycznie na każdym rogu. Ale też moda na pizzę w Polsce ciągle trwa i sadzę, że trwać będzie jeszcze długo. Dla większości Polaków wyjście do drogiej restauracji na rodzinny obiad to nadal zbyt duży wydatek. Pójście na pizzę czy zamówienie jej do domu po pierwsze jest tańsze, a po drugie także gwarantuje spędzenie dobrego czasu z rodziną. Z drugiej strony jednak Polacy coraz bardziej zwracają uwagę na jakość. Dlatego pizzerie typu „u Tomka”, będą się wykruszać, a przetrwają tylko ci, którzy naprawdę mają pomysł na ten biznes. Wszystko też oczywiście zależy od odpowiedniej analizy rynku i starań włożonych w prowadzenie lokalu. My generalnie otwieramy pizzerie w miastach liczących powyżej 30 tys. mieszkańców. Ale mamy też lokal w kilkunastotysięcznym Człuchowie. Decyzja wydawała się ryzykowna, bo działało tam wówczas już sześć pizzerii, ale okazuje się, że teraz to jeden z najlepszych lokali w naszej sieci, z bardzo wysokimi obrotami. To zasługa franczyzobiorcy, który wkłada serce w swoją pracę, prowadzi lokalne akcje promocyjne, sponsoruje różne eventy, wspiera akcje charytatywne.
Ile trzeba zainwestować w otwarcie pizzerii z szyldem New York Pizza Department?
  Szacujemy, że w przypadku większego lokalu, powyżej 40 m2, trzeba zainwestować około 2 tys. zł na m2. Natomiast w przypadku formatu express, mniejszego, nastawionego na realizację zamówień w dostawie i na wynos, kwota inwestycji to ok. 80 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł netto, a opłata miesięczna to 1 tys. zł. Nasze lokale zyskują rentowność w 2-3 miesiącu działalności.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
                                             
                                                Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
                                                /31.10.2025
                                            
                                            Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
                                             
                                                Jak działa bezobsługowa siłownia fit+
                                                /03.11.2025
                                            
                                            – Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali