Kawa na wyspie
Sieć Coffee Feel rozwija się od 2014 roku. W tej chwili ma cztery własne punkty w Warszawie. Od października ruszają dwie pierwsze palcówki franczyzowe – w Sosnowcu i Katowicach. Wszystkie znajdują się w lokalizacjach typowo studenckich, czyli na akademickich kampusach. Jeden punkt warszawski funkcjonuje w bibliotece uniwersyteckiej.
– Jeśli jednak ktoś miałby pomysł na prowadzenie punktu w innego rodzaju lokalizacji, gdzie jest odpowiedni potencjał klientów, to oczywiście jest to możliwe. My na przykład pracujemy nad kolejnym kierunkiem rozwoju sieci w placówkach usług medycznych – mówi Michał Derlatka, franczyzodawca marki Coffee Feel.
Punkty mają formę otwartych stoisk. Tam, gdzie niemożliwe jest ustawienie wyspy, można zaadaptować lokal stacjonarny. W ofercie są napoje kawowe na zimno i na ciepło na bazie espresso, herbaty, soki ze świeżych owoców i warzyw oraz ciepłe i zimne przekąski, przygotowywane codziennie ze świeżych surowców. Wszystko jest podawane klientom w naczyniach jednorazowych, umożliwiających zabranie produktów ze sobą.
Wyspy mają wielkość ok. 10 m2, a wokół nich rozmieszczane są stoliki koktajlowe. Najmniejsze stoisko można przygotować już za 50 tys. zł. Jednak standardowy koszt inwestycji to 120-150 tys. zł.
– Małe wyspy sprawdzają się tam, gdzie jest ciągły, niezbyt duży ruch, jak np. w naszym punkcie w bibliotece uniwersyteckiej w Warszawie – wyjaśnia Michał Derlatka. – Na kampusach specyfika pracy jest nieco inna. W ciągu krótkich przerw w zajęciach pojawia się ogromna liczba studentów, którzy chcą być obsłużeni bardzo szybko. Potrzebna jest więc typowa wyspa, z miejscem dla sześcioosobowej załogi i z bardziej wydajnym sprzętem. Stąd większe koszty inwestycji.
Franczyzodawca pomaga stworzyć model finansowy oraz symulację przychodów, ocenić dochodowość przyszłej kawiarni. Wspiera też franczyzobiorcę w negocjacjach umowy najmu. Szkoli z zarządzania punktem, obsługi urządzeń i klientów. Przygotowuje też kampanię marketingową dla nowej kawiarni, wraz z materiałami marketingowymi. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 2 tys. zł, a marketingowa 500 zł.
– Próg rentowności punkt osiaga przy 100 paragonach dziennie. Z zastrzeżeniem, że jest to w lokalizacji studenckiej, gdzie stosujemy specjalne rabaty – mówi franczyzodawca Coffee Feel. – W innej, atrakcyjnej lokalizacji rentowność może pojawić się szybciej, zwłaszcza, jeśli franczyzodawca osobiście angażuje się w pracę kawiarni.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali