Eko-kawiarnia w dużym mieście

Zdecydowana większość naszych kawiarni, aż sześć, działa w Warszawie, a jedna w Krakowie. Jeszcze w tym roku chcemy otworzyć kolejne trzy lokale
James Hancock, współwłaściciel kawiarnianego konceptu Organic Cofee & more
Sobota
22.07.2017
Satysfakcjonujące nas tempo rozwoju to pięć otwarć rocznie – mówi James Hancock, współwłaściciel sieci kawiarni marki Organic Cofee & more.
 

W jakich miastach sprawdza się koncept Organic Coffee & more?
Życie pokazało, że najlepszy rynek dla naszych lokali to największe polskie miasta. To właśnie tam mieszkają klienci z naszej grupy docelowej – zarówno jeśli chodzi o kwestie finansowe, jak i świadomość ekologiczną, czy zainteresowanie zdrowym trybem życia i takim samym odżywianiem. A to właśnie jest podstawą działalności naszych lokali. Tak więc w rozwoju naszego konceptu będziemy się skupiać na dużych miastach. Mniejsze rynki będziemy analizować indywidualnie. Nasi franczyzobiorcy to głównie ludzie młodzi, choć zapytania dostajemy od osób z różnych grup wiekowych. W Polsce ciągle jeszcze pod hasłem „eko” kryją się bardzo różne interpretacje. Dla jednych to po prostu zdrowa, ekologiczna żywność – każda, łącznie z mięsem. Inni rozumieją przez to jedzenie wegańskie, jeszcze inni dietetyczne. My przygotowujemy każdego rodzaju posiłki, kierując się jedną ważną zasadą – menu opieramy całkowicie na produktach, które mają certyfikaty żywności ekologicznej.

Ile lokali działa obecnie pod waszym szyldem?
Mamy w tej chwili siedem lokali, z czego pięć franczyzowych. Oprócz tego również pracuje nasz własny coffee truck. Zdecydowana większość, bo aż sześć kawiarni, działa w Warszawie, natomiast jedna w Krakowie. Jeszcze w tym roku chcemy otworzyć kolejne trzy lokale, w tym także poza stolicą. Myślę, że satysfakcjonujące nas w tej chwili tempo rozwoju to pięć otwarć rocznie.

Ile trzeba zainwestować w kawiarnię Organic Coffee & more?
Optymalna wielkość lokalu to 50-100 m2. Przy takiej powierzchni inwestycja powinna się zmieścić w kwocie od 120 do 150 tys. zł. Jeśli jednak ktoś chciałby otworzyć małą kawiarnie, do 50 m2, wówczas na inwestycję wystarczy 50 tys. zł. Opłata licencyjna wynosi 16 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu netto, plus kolejne 2 proc. opłaty na marketing centralny sieci.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska


POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022