Pieniądze z moto-sklepu
 
                                                                        Hossa na rynku motoryzacyjnym trwa. W 2016 roku przemysł motoryzacyjny w Polsce zanotował rekordową wartość eksportu, na co wpłynęła głównie rosnąca sprzedaż części samochodowych za granicę. Coraz lepiej ma się też rynek wewnętrzny – kwiecień obecnego roku okazał się najlepszy od 17 lat pod względem liczby rejestracji nowych aut (było ich 39,5 tys.). Z dobrej koniunktury cieszą się też sprzedawcy akcesoriów samochodowych. Wśród nich jest Lucart, dystrybutor olejów silnikowych, chemii samochodowej, akumulatorów, filtrów oraz dywaników. Sieć regularnie powiększa się o kolejne sklepy.
  – W ramach naszego konceptu działa obecnie sześć punktów własnych oraz 20 franczyzowych. W ostatnim czasie uruchomiliśmy sklepy w Wieluniu i Płocku. Udało nam się również wejść na rynek zagraniczny – punkt Lucart działa już w czeskiej Ostrawie. Obecnie pracujemy nad kolejnymi otwarciami. Jeśli liczba zapytań ze strony potencjalnych franczyzobiorców się utrzyma, to myślę, że przekroczymy liczbę 30 oddziałów do końca roku – zapowiada Łukasz Kłosowski, menedżer ds. importu i eksportu Lucart.
Całkowity koszt inwestycji we franczyzowy sklep Lucart wynosi ok. 80 tys. zł brutto. W kwocie zawarta jest opłata licencyjna w wysokości 15 tys. zł – jedyna, jaką franczyzodawca pobiera przez cały okres współpracy. Największa część wydatków na start wiąże się z zakupem towaru, którego dostawcą jest centrala sieci.
  – Partnerzy są zobowiązani do zakupów w centrali, ale też są tym żywo zainteresowani, ponieważ w zakresie produktów importowanych nie mamy w Polsce konkurencji i możemy zaoferować najkorzystniejsze ceny – tłumaczy Łukasz Kłosowski. – Oczywiście w ograniczonym zakresie współpracujemy również z lokalnymi polskimi dostawcami. Tutaj nasi partnerzy wykorzystują wypracowane przez nas grupowe zakupy, uzyskując warunki, jakich nigdy nie uzyskaliby sami.
Franczyzobiorca może liczyć na wyłączność terytorialną (jej zakres jest ustalany indywidualnie), a także na pomoc zakresie wyboru lokalizacji dla swojego biznesu. Optymalny metraż lokalu na sklep Lucart to 60 m2. Najlepiej, by punkt znajdował się w miejscu łatwo dostępnym dla samochodów. Ważna jest więc dostępność miejsc parkingowych.
  – Dodatkowymi atutami są dobra widoczność z ruchliwej ulicy, duże witryny reklamowe. Oczywiście podejmując decyzje o nowej lokalizacji bierzemy pod uwagę szereg innych czynników, koszt najmu lokalu też nie jest bez znaczenia – mówi Łukasz Kłosowski.
  
  Franczyzodawca zapewnia szkolenia, w ramach których partner poznaje specyfikę produktów i uczy się wykorzystywać dedykowane oprogramowanie sprzedażowe. Zespół szkolący przekazuje też wiedzę z zakresu marketingu i promocji, a także strategii sprzedażowych.
  – W późniejszym okresie szkolenia odbywają się cyklicznie, tak dla partnerów jak i dla pracowników. Szkolenia to stały punkt programu w naszej sieci – przekonuje menedżer.
Akcesoria i części motoryzacyjne dostępne są również w hipermarketach oraz sklepach internetowych, jednak franczyzodawca przekonuje, że tacy gracze nie stanowią zagrożenia dla biznesu franczyzobiorców Lucart.
  – Hipermarkety to dla nas żadna konkurencja. Duże sieciowe firmy motoryzacyjne z rozbudowaną siecią dystrybucji, również nie stanowią dla nas konkurencji. Działamy na zupełnie innej płaszczyźnie. Oferujemy klientowi wysokiej jakości obsługę i doradztwo, a także przystępną cenę – zapewnia Łukasz Kłosowski. – Odnośnie internetu, to na pewno determinuje on poziom cen, jednak koszt wysyłki przedmiotu i koszt prowizji portalu internetowego to już pole na marże dla naszych oddziałów. W skali lokalnej zawsze będziemy najbardziej atrakcyjni.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
 Najlepsze franczyzy 2025
                                                /02.10.2025
                                             
                                                Najlepsze franczyzy 2025
                                                /02.10.2025
                                            
                                            Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Kozak na Ratunek pozwoli franczyzobiorcom Lucart Automotive lepiej zarabiać na wysokomarżowych usługach motoryzacyjnych.
W branży motoryzacyjnej do wyboru są różne rodzaje biznesów: warsztat samochodowy, wypożyczalnia aut, sklep motoryzacyjny czy autokomis. Ale jest też spora konkurencja.
W majowym numerze „Własny Biznes FRANCHISING” odkrywamy m.in. tajniki sukcesu w biznesie motoryzacyjnym, finansach, a także opisujemy biznesy, w które chętnie inwestują młode mamy. Dowiedź się, ile płaci się za franczyzę i jak wygląda zarządzanie bez szefa.
Zanim Michał Peksa został franczyzobiorcą LucArt, sam robił w sklepach tej sieci zakupy. Jak ocenia markę patrząc na nią z drugiej strony lady?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
 Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                             
                                                Stawiam na Mrówkę
                                                /28.10.2025
                                            
                                            Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
POPULARNE NA FORUM
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
jeśli myślisz o wejściu w biznes z franczyzą Orlenu, to pewnie warto zacząć od jakiegoś researchu. Spróbuj skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielami Orlenu,...
Ankieta dla posiadaczy stacji franczyzowej PKN Orlen SA
Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc i wypełnienie ankiety dotyczącej opłacalności franczyzy stacji paliw PKN Orlen SA. Z góry dziękuję za poświęcony czas...
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
Czy jest ktoś właścicielem franczyzy Orlenu i byłby w stanie mniej więcej podać jakich zysków można się spodziewać? Albo może ktoś posiada takie informacje?
Pieniądze z moto-sklepu
Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...
Pieniądze z moto-sklepu
Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...
Pieniądze z moto-sklepu
Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)
Pieniądze z moto-sklepu
To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...
Pieniądze z moto-sklepu
Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...
 
                 
                     
                                 