Kawiarnia na rowerze

Rowerowe kawiarnie pod szyldem Bike Cafe po raz pierwszy pojawiły się w 2012 roku na ulicach Poznania. Dziś jest ich już 50 – w całej Polsce, a nawet za granicą, w Finlandii i Niemczech. Wbrew pozorom to wcale nie jest biznes wiosenno-letni.
– Zdecydowana większość naszych franczyzobiorców działa przez cały rok – podkreśla Marcin Łojewski, prezes zarządu Bike Cafe. – Rowery są do tego przystosowane, mają system ogrzewania, ochronne ściany. Oczywiście najlepszy dla nas sezon to czas między marcem a połową listopada. Ale to nie znaczy, że zimą biznes zamiera. Rowery Bike Cafe pojawiają się np. na jarmarkach bożonarodzeniowych i innych zimowych eventach, mogą też stać w budynkach jako wyspy handlowe.
Rowery są obecnie dostępne w trzech wersjach. Standardowa kosztuje 56,9 tys. zł. Drugi model – mini Bike Cafe – jest nieco mniejszy i tańszy, jego koszt to 44, 9 tys. zł. Trzecia opcja to rower elektroniczny, na który trzeba wydać 69,9 tys. zł.
– Dzięki temu, że współpracujemy z kilkunastoma funduszami leasingowymi, wystarczy mieć 5-10 proc. wkładu własnego, by móc wejść w nasz biznes – dodaje Marcin Łojewski.
W każdej wersji rowery są wyposażone m.in. w ekspres ciśnieniowy i młynek do kawy, wszelkie akcesoria konieczne do zaparzenia kawy i jej sprzedaży oraz zasilanie, które pozwala przygotować 800 espresso bez ładowania. Wszystkie mają też tzw. Bike Cafe Monitoring System, który ułatwia zarządzanie punktem, pozwala na wgląd w informacje o sprzedaży, na kontrolę pracowników, zlokalizowanie roweru. Taki w pełni wyposażony i odpowiednio zabudowany rower, gotowy do pracy, jest dostarczany franczyzobiorcy we wskazane miejsce. Franczyzodawca dysponuje bazą lokalizacji, które chętnie udostępnia licencjobiorcom. Jeśli jednak ktoś upatrzy sobie inne miejsce, to centrala firmy pomoże mu w załatwieniu formalności związanych z jego pozyskaniem.
Rowery Bike Cafe mogą stać zarówno w plenerze, jak i w budynkach, np. galeriach handlowych, na dworcach, lotniskach. Wybór stałej lokalizacji nie jest jednak wcale konieczny.
– Niektórzy franczyzobiorcy pracują w ten sposób, że biorą udział wyłącznie w różnych eventach, imprezach, festynach – mówi Marcin Łojewski. – Jesteśmy bardzo elastyczni, jeśli chodzi o format współpracy. Nie wymagamy, by kawiarnia działała przez siedem dni w tygodniu, w konkretnych godzinach. To już zależy od franczyzobiorcy. Można ten biznes zaprojektować pod własne potrzeby i możliwości.
Według wyliczeń licencjodawcy, w zależności od lokalizacji średnie miesięczne przychody punktów wahają się między 25 a 60 tys. zł brutto. Na zwrot z inwestycji czeka się od 6 do 12 miesięcy – przy sprzedaży około 2 tys. kaw miesięcznie.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali