Burger w stylu fit
Robert Kuc, franczyzodawca Zdrowej Krowy
Czy zdrowe burgery to coś, na czym można zarobić?
Zdecydowanie tak. Z miesiąca na miesiąc widzimy, jak rośnie liczba naszych gości, a co za tym idzie także obroty naszych lokali. Polacy są coraz bardziej aktywni fizycznie, ale też coraz bardziej zwracają uwagę na sposób życia i odżywiania się. A my proponujemy im właśnie wartościowe i zdrowe posiłki. Obserwuję, że coraz więcej naszych stałych klientów to sportowcy, ludzie regularnie trenujący, dbający o sylwetkę.
Ile lokali działa obecnie pod szyldem Zdrowej Krowy?
Mamy dwa lokale własne oraz jeden franczyzowy w Katowicach. Od maja ten sam franczyzobiorca uruchamia także food trucka. Wprawdzie nie mamy w ofercie franczyzowej food trucków, ale w tym przypadku robimy wyjątek. Mobilne punkty gastronomiczne są trudne do kontrolowania, istnieje duże ryzyko obniżenia w nich standardów, dlatego niechętnie widzimy je w swojej sieci. Jednak tego franczyzobiorcę już znamy, wiemy, że można mu ufać. Poza tym food truck będzie stał tylko w jednym konkretnym miejscu, przy lotnisku w Pyrzowicach. Obecnie szukamy też lokalizacji dla partnerów, którzy chcą otworzyć lokale Zdrowej Krowy w Rybniku i Krakowie. To ostatnie miasto jest naszym priorytetem na ten rok. W Krakowie zdecydowanie jest miejsce na więcej niż jedną burgerownię. Lokal wcale nie musi znajdować się w centrum miasta, czy np. na popularnym Kazimierzu. Inne dzielnice też mają duży potencjał, a zwykle niższe czynsze. Dobrym przykładem jest nasz franczyzowy lokal w Katowicach, który mieści się poza centrum, a obroty ma lepsze, niż burgerownie zlokalizowane w śródmieściu. Ważne, by w okolicy było dużo klubów fitness, siłowni, biur – bo tam właśnie są nasi potencjalni klienci. Trzeba też przeanalizować, jaka jest średnia wieku okolicznych mieszkańców, jaki jest ich poziom życia. Generalnie chcemy rozwijać sieć w miastach liczących od 100 tys. mieszkańców. Choć interesującym rynkiem są też skupiska mniejszych miast, zlokalizowanych blisko siebie.
Ile pieniędzy trzeba przeznaczyć na inwestycję?
Na kompletne wyposażenie lokalu, klimatyzację, wentylację należy przeznaczyć ok. 100 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć wydatki na remont i adaptację, które zależą od stanu technicznego pomieszczeń. Jeśli uda nam się znaleźć lokal, który już jest przystosowany do potrzeb gastronomii, koszty będą niższe. Wstępna opłata licencyjna wynosi 15 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. od obrotu. Zwrot z inwestycji powinien nastąpić po roku.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali