Firma z wnętrzem

Sklepy Duka, oferujące wyposażenie kuchni, otwierają się zarówno jako placówki własne, jak i we franczyzie. W sumie jest ich już 64 – nie tylko w Polsce, ale też w Szwecji, Anglii, Bułgarii i Holandii. W tym roku marka otworzyła już cztery nowe salony. Pierwsze z otwarć odbyło się w Warszawie, w Factory Annopol. To już 13. sklep marki w stolicy. We współpracy z partnerem franczyzowym został też uruchomiony salon Duka w Gemini Park Tarnów. Zajął lokal o powierzchni blisko 120 m2. Marka otworzyła również ponownie swój salon w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu. Mierzący 130 m2 sklep został usytuowany w nowym miejscu, na 1. piętrze budynku. W tym roku do sieci dołączył także kolejny sklep za granicą – drugi już salon Duka w Amsterdamie. W najbliższym czasie marka planuje następne dwa otwarcia – oba we franczyzie: w NoVa Park w Gorzowie Wielkopolskim oraz w galerii Alfa Centrum w Białymstoku.
Sklepy Duka otwierają się w miastach liczących przynajmniej 100 tys. mieszkańców. Mniejsze rynki mogą być ewentualnie indywidualnie rozważone przez centralę. Model biznesowy firmy skupia się na rozbudowie sieci wyłącznie w centrach handlowych. Lokal powinien mieć powierzchnię 100-150 m2. Wystarczy jedna witryna. Licencjodawca preferuje lokalizację na parterze, ale nie jest to warunek bezwzględny. Za to pomieszczenie nie może być zbyt wąskie – minimalna szerokość to 7,5 m. Inaczej nie uda się dobrze ustawić ekspozycji, nie odbierając tym samym klientom komfortu poruszania się po sklepie. Wystrój sklepów Duka ma charakter skandynawski, aranżacja wnętrza stawia przede wszystkim na prostotę. Kolorystyka ścian i podłóg jest jasna (najlepiej, by te ostatnie były drewnopodobne). Na podstawowy remont należy zaplanować kwotę minimum 80 tys. zł. Franczyzobiorca otrzymuje do centrali firmy projekt architektoniczny, który zawiera m.in. dokładny opis rozstawu mebli, montażu oświetlenia. Oprócz wydatków na adaptacje, w budżecie inwestycyjnym trzeba również przewidzieć kwotę na wyposażenie w meble. Potrzeba na to minimum 70 tys. zł. Licencjodawca nie wymaga, by franczyzobiorca finansował wszystko gotówką. Dopuszczalne są kredyty, wielu franczyzobiorców decyduje się np. na leasing mebli.
Towar, jaki trafia do sklepu wart jest w sumie 200-250 tys. zł. Franczyzobiorca nie musi mieć pieniędzy na zatowarowanie – otrzymuje towar w depozyt. Franczyzodawca wymaga jednak zabezpieczenia – może mieć ono formę np. weksla, gwarancji bankowej lub aktu notarialnego o dobrowolnym poddaniu się egzekucji do wysokości określonej kwoty. Franczyzobiorca zarabia na prowizji od sprzedaży netto.
Zwrot z inwestycji następuje z reguły po 2-3 latach.
– Wiele zależy od zaangażowania franczyzobiorcy – wyjaśnia Teresa Szynkiewicz, dyrektor ds. franczyzy Duka. – Chcemy, żeby nasi partnerzy byli blisko biznesu i brali w nim czynny udział. Oczywiście mogą zatrudnić kierownika sklepu, ale powinni zapewnić placówce stały nadzór i na bieżąco pracować z personelem. Trzeba pamiętać, że budowanie bazy lojalnych klientów trwa przynajmniej 12 miesięcy.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Rozwijająca sieć marketów Mrówka Grupa PSB rośnie szybciej niż cały rynek. Na jakich zasadach można do niej dołączyć?
– Jesteśmy marką globalną, mamy partnerów w wielu krajach świata, ale nieustannie rozwijamy swoją sieć – mówi Jacek Kozłowski, właściciel marki Komandor.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.