Nadciąga sezon na lody

Łukasz Przygoda
Ubiegły rok marka Lody Przygoda & Lavazza zamknęła liczbą 70 jednostek w całej Polsce. Teraz franczyzodawca podpisuje już umowy z nowymi franczyzobiorcami, na nadchodzący sezon.
– Podpisaliśmy już 15 nowych umów, a ciągle zgłaszają się kolejni chętni – mówi Łukasz Przygoda, właściciel konceptu Lody Przygoda & Lavazza. – To najwyższy czas na podjęcie decyzji o wejściu w lodowy biznes. Należy pamiętać, że potrzeba około miesiąca na otwarcie punktu. Wprawdzie przyczepy mamy gotowe, ale trzeba zostawić sobie bezpieczny zapas czasu na znalezienie dobrej lokalizacji, załatwienie formalności z Sanepidem, przewiezienie i montaż przyczepy. Sezon zaczyna się zwykle w długi majowy weekend, ale jeśli pogoda jest sprzyjająca, to czasami może to być już połowa kwietnia.
Lody Przygoda & Lavazza oferują franczyzobiorcom pięć rodzajów przyczep. Ich ceny mieszczą się w widełkach od 58 do 97 tys. zł. Koszt zależy od wyposażenia przyczepy. Można zdecydować się na maszynę do lodów włoskich albo do świderków, albo na obydwie naraz. W każdej przyczepie jest ekspres do kawy i gofrownica, ale można też wybrać opcję dodatkowo z granitorem.
– Franczyzobiorca może sam zaproponować lokalizację dla przyczepy, ale może też skorzystać z naszych propozycji. Mamy podpisane umowy o współpracy z sieciami handlowymi i dzięki temu możemy ustawiać nasze przyczepy obok galerii handlowych w całej Polsce – dodaje Łukasz Przygoda.
Nie ma opłaty wstępnej, w pierwszym roku współpracy nie ma też miesięcznych opłat franczyzowych. Dopiero od drugiego roku, przez czas trwania sezonu (pięć miesięcy) franczyzodawca pobiera 500 zł miesięcznie. Do wydatków należy doliczyć też czynsz za dzierżawę powierzchni pod przyczepę – w przypadku lokalizacji proponowanych przez licencjodawcę to od 1,5 do 2,5 tys. zł.
Oprócz przyczep, marka proponuje też franczyzobiorcom otwarcie stacjonarnej kawiarenki.
– My bierzemy na siebie jej całkowite przygotowanie i wyposażenie, oddajemy biorcy lokal gotowy do pracy – zapewnia Łukasz Przygoda.
Koszt otwarcia i wyposażenia lokalu wielkości do 40 m2 to 58 tys. zł. W założeniu kawiarenka powinna funkcjonować przez cały rok. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 300 zł.
– W biznesie lodowym robi się coraz ciaśniej, ale nadal przynosi on dobre zyski – twierdzi właściciel Lodów Przygoda & Lavazza. – W dobrych lokalizacjach inwestycja w przyczepę zwraca się nawet w dwa miesiąca, choć bezpieczniej jest przyjąć, że potrwa to jeden sezon.
ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali