Makarun na wyłączność
Makarun Spaghetti and Salad ma już 19 lokali franczyzowych i jeden własny. W ubiegłym roku otwarto 7 spaghetterii, jeszcze w styczniu powstaną dwie kolejne. Koncept wprowadził niedawno nowość do swojej oferty franczyzowej – to pakiet City. Zakłada on, że jeden franczyzobiorca będzie miał wyłączność na otwieranie lokali na określonym obszarze, np. na terenie miasta wojewódzkiego. Równocześnie franczyzobiorca zobowiązuje się do otwarcia konkretnej liczby lokali na przestrzeni wyznaczonego w umowie czasu. Są już pierwsi chętni, którzy zdecydowali się na tę formę współpracy – Makarun podpisał umowy z multifranczyzobiorcami w Katowicach, Gliwicach i Rzeszowie.
– Wiemy z doświadczenia, że lepiej współpracuje się z jednym partnerem, który ma kilka lokali, niż z dużą liczbą franczyzobiorców, z których każdy prowadzi tylko jeden punkt – mówi Marcin Szworak, współwłaściciel Makarun Spaghetti and Salad. – Tę opcję współpracy będziemy też na pewno preferować, otwierając lokale za granicą.
W tej chwili licencjodawca szuka franczyzobiorców, którzy chcieliby wykupić pakiet City m.in. we Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście. Cena takiej wyłączności będzie indywidualnie ustalana. Jej wysokość, jak mówi franczyzodawca, zależy m.in. od chłonności rynku, liczby atrakcyjnych lokalizacji i galerii handlowych na danym terenie. Sieć chce bowiem intensywniej rozwijać się właśnie w centrach handlowych. Obecnie ma tylko dwa punkty w takich lokalizacjach.
– Radzą sobie o wiele lepiej, niż zakładaliśmy w naszych kalkulacjach – wyjaśnia Marcin Szworak. – Dlatego poszukujemy miejsc dla naszych spaghetterii w kolejnych centrach handlowych. Mamy już podpisaną umowę na otwarcie franczyzowego lokalu w warszawskiej Galerii Północnej, w galerii Mazovia w Płocku, także w galerii w Hamburgu.
Jak zaznacza franczyzodawca, otwarcie punktu w galerii wiąże się jednak z wyższymi kosztami inwestycji. O ile w przypadku lokalizacji przyulicznej lokal można otworzyć już za kwotę od 60 tys. zł netto, to w galerii minimalna suma potrzebna na inwestycję wynosi 130 tys. zł netto.
Oczywiście oprócz sprzedaży pakietów City, franczyzodawca nadal podpisuje także umowy z franczyzobiorcami, którzy chcą poprowadzić tylko jedną spaghetterię. Koszt zakupu licencji to 16 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 800 zł, plus 2 proc. od obrotu. Franczyzobiorca może sam zająć się przygotowaniem lokalu do otwarcia lub zlecić to centrali firmy, która wówczas zrobi wszystko „pod klucz”.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
/29.10.2025
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, zatowarowanie i wsparcie. Możesz zarabiać od pierwszego dnia.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali