Pieniądze z pole dance
– Zgłosili się do nas Polacy mieszkający na stałe za granicą, którzy chcą otworzyć szkołę Lejdis Studio. Jeśli uda nam się porozumieć we wszystkich kwestiach, wkrótce nasza marka będzie obecna w Wielkiej Brytanii, Rosji oraz w Niemczech – mówi Jarosław Tomczewski, właściciel marki Lejdis Studio. Franczyzodawca z optymizmem patrzy w przyszłość. – Moda na bycie aktywnym fizycznie dopiero się w Polsce rozwija. Im bardziej będzie postępować, tym dla nas lepiej. Kobietom przestaną wystarczać zwykłe zajęcia fitness czy zumba, więc zaczną one szukać bardziej oryginalnych zajęć ruchowych. A my właśnie takie mamy w ofercie – dodaje.
W szkołach marki oprócz flagowych zajęć pole dance (potocznie zwanych tańcem na rurze), organizowane są m.in. kursy rozciągania gimnastycznego (gym stretch pro), taniec z wykorzystaniem kół cyrkowych (aerial hoop), zajęcia na trampolinach (cardio jump), burleska, fit dance, sexy dance, oriental dance i taniec na szpilkach.
Osoba, która chciałaby otworzyć szkołę Lejdis Studio, powinna znaleźć lokal o powierzchni co najmniej 120 m2 i wysokości 3 m (żeby móc zainstalować rurki do pole dance) w mieście zamieszkałym przez minimum 10 tys. mieszkańców. Dobrze, żeby był zlokalizowany w miejscu, do którego wygodnie dojechać zarówno samochodem, rowerem i komunikacją miejską. Dla franczyzodawcy ważne jest, żeby franczyzobiorca chciał się osobiście zaangażować w prowadzenie szkoły. Na jej otwarcie trzeba mieć co najmniej 40 tys. zł. Opłata licencyjna wynosi 10 tys. zł. Wyposażenie wnętrza wiąże się zazwyczaj z wydatkiem 20 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1 tys. zł, a na fundusz marketingowy co rok należy wnieść 3 tys. zł.
Jak długo trzeba czekać na zwrot z inwestycji?
– Moja szkoła tańca zaczęła zarabiać na koszty po pół roku. Zapewne ten okres może być różny w każdej ze szkół, ponieważ zależy on od momentu startu. Powinien on nastąpić w szczycie sezonu, czyli przed nowym rokiem bądź w pażdzierniku lub listopadzie, i zostać poparty intensywną reklamą. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż tego typu działalność charakteryzuje się dużą sezonowością. Trzeba zabezpieczać środki z miesięcy bardziej zyskownych na pokrycie kosztów w miesiącach mniej opłacalnych, aby biznes się utrzymał. Po dwóch latach zaczynam odzyskiwać zainwestowane środki – mówi Elżbieta Zalewska, właścicielka Lejdis Studio w Warszawie.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Biznes oparty na zdrowiu
/26.09.2025
FITURO rozwija franczyzę butikowych studiów treningu spersonalizowanego. Wejście do sieci to koszt co najmniej 300 tys. zł. Franczyzodawca twierdzi, że próg rentowności można osiągnąć już po 3-4 miesiącach działalności.
W ciągu dwóch pierwszych tygodni września zostały otwarte dwie nowe siłownie Fit+, a do końca roku zostaną podpisane jeszcze co najmniej trzy umowy franczyzowe. Wszystkie siłownie działają w małych miejscowościach już od 1 tys. mieszkańców.
Centrum Relaksu Odlot otwiera się na franczyzę. Pierwszych pięciu partnerów może liczyć na atrakcyjną ofertę przystąpienia do sieci.
Nowy obiekt przy ul. Cybernetyki 10 to 125. klub sieci. Otwarcie w stolicy wpisuje się w szerszy plan wejścia marki do największych polskich miast.
– W ciągu najbliższych lat liczba osób aktywnie korzystających z klubów fitness w Polsce będzie rosła rocznie w tempie dwucyfrowym – mówi Szymon Okrojek z Xtreme Brands.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.