Biznes w dzień i w nocy

Tomasz Jench, właściciel marki New York Pizza Department
Ile nowych lokali otworzyliście w tym roku?
Jedenaście. Obecnie działa 15 pizzerii z naszym logo, w tym tylko jedna własna. Reszta prowadzona jest przez franczyzobiorców. Mamy podpisane kolejne trzy umowy franczyzowe – trwają właśnie prace nad przygotowaniem tych lokali, otwarcia nastąpią najprawdopodobniej na przełomie stycznia i lutego. Prowadzimy też rozmowy z czterema następnymi osobami, które chciałyby przystąpić do naszej sieci.
Jakie modele współpracy oferujecie franczyzobiorcom?
Większość lokali otwiera się w formacie ekspres, realizującym wyłącznie zamówienia na wynos i w dostawie. Kwota inwestycji w wyposażenie zaczyna się tu od 35 tys. zł. Do tego należy doliczyć koszty remontu i adaptacji pomieszczeń. Pod logo New York Pizza Department można jednak też otworzyć tradycyjną pizzerię, z konsumpcją na miejscu. W tym przypadku inwestycja jest nieco większa. Należy liczyć się z wydatkiem od 55 tys. zł na wyposażenie, plus koszty remontu. W obu przypadkach jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł netto, a opłata miesięczna to 1 tys. zł. Nie da się ukryć, że prowadzenie formatu ekspres jest nieco łatwiejsze. Łatwiej znaleźć lokalizację, bo nie jest aż tak wymagająca, jak przy prowadzeniu lokalu z salą konsumpcyjną, wystarczy też mniejszy metraż. Niższe są również koszty działalności i szybciej następuje zwrot z inwestycji.
Zamierzacie wprowadzić jakieś nowości do oferty franczyzowej?
Tak. Właśnie pracujemy nad trzecim formatem – New York Pizza by night. To propozycja dla tych, którzy już prowadzą pizzerię, ale chcą rozszerzyć działalność – a właściwie wydłużyć. Lokal będzie dodatkowo pracować w nocy, a dokładnie w czwartki, piątki i soboty od godz. 23 do 3-4 rano, realizując tylko zamówienia w dostawie. Widzimy zapotrzebowanie na takie usługi w dużych miastach.
New York Pizza Department to koncept właśnie dla dużych miast?
Nie tylko. Z założenia przeznaczony dla miast powyżej 30 tys. mieszkańców. Jednak są odstępstwa od tej reguły. Otworzyliśmy lokal np. w 15-tysięcznym Człuchowie. I radzi sobie bardzo dobrze. Każdą lokalizację rozpatrujemy indywidualnie, analizując m.in. potencjał rynku, konkurencję. Nasze lokale zyskują rentowność w 2-3 miesiącu działalności.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Marka New York Pizza Department podpisała umowę z masterfranczyzobiorcą w Egipcie. Na przyszły rok zapowiada pierwsze otwarcia na egipskim rynku.
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w lutowym wydaniu magazynu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali