Lokal po amerykańsku

Jack’s Bar & Restaurant ma obecnie dziewięć lokali własnych: siedem w Trójmieście, jeden w Warszawie i jeden w podwarszawskich Łomiankach. To restauracje i bary nawiązujące klimatem do lokali amerykańskich, serwujące głównie amerykańską kuchnię (ale też dania kuchni międzynarodowej). Właściciele marki zdecydowali, że chcą rozwijać sieć w kolejnych miastach i chcą do tego wykorzystać franczyzę.
– Obecnie szukamy franczyzobiorców lub partnerów biznesowych, którzy otworzą restauracje przy rynkach głównych Krakowa, Poznania i Wrocławia – mówi Jacek Czauderna, właściciel konceptu Jack’s Bar & Restaurant. – Mamy wiele telefonów od osób, które chciałyby uruchomić nasz koncept w mniejszych lokalizacjach, ale zdecydowaliśmy, że najpierw będziemy rozbudowywać sieć w największych polskich miastach i zamierzamy trzymać się naszego planu. Co istotne, szukamy franczyzobiorców, którzy mają już doświadczenie w branży gastronomicznej.
Do wyboru są dwa formaty lokalu: barowy lub restauracyjny. Ten ostatni zakłada też możliwość otwarcia restauracji tematycznej. Co to znaczy?
– Np. w naszej restauracji w Warszawie jest kino, z profesjonalnym projektorem, ekranem, nagłośnieniem – wyjaśnia Jacek Czauderna. – W lokalu są kinowe poniedziałki, kiedy przy drinku i posiłku można obejrzeć film. Z kina można także korzystać np. podczas imprez firmowych. Myślę, że podobny pomysł dobrze sprawdziłby się również w innych miastach.
Na uruchomienie formatu barowego potrzebny jest lokal wielkości minimum 80 m2. Restauracja wymaga powierzchni 300 m2. W przypadku baru koszty inwestycji to ok. 2 tys. zł za metr kwadratowy.
– W przypadku restauracji ten koszt będzie większy, ze względu np. na większą kuchnię, konieczność wstawienia większej liczbt mebli – dodaje właściciel Jack’s Bar & Restaurant. – Generalnie ostateczna wysokość inwestycji zależy od stanu wyjściowego lokalu i jego wielkości. My przygotowujemy lokal pod klucz, mamy własną ekipę remontową, która gwarantuje najniższe ceny. Zajmujemy się adaptacją, aranżacją.
Wstępna opłata licencyjna wynosi 80 tys. zł i – jak zapewnia licencjodawca – w całości jest przeznaczana na marketing. Co miesiąc franczyzobiorca musi uiszczać opłatą franczyzową w wysokości 3 proc. od obrotu oraz marketingową – 2,5 proc. od obrotu. Według franczyzodawcy lokal staje się rentowny od trzeciego miesiąca działalności. Zwrot z inwestycji w przypadku formatu barowego następuje po 12-18 miesiącach, a w przypadku restauracji po 2-2,5 roku.
ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali