Jest miejsce dla supermarketów
Czy na polskim rynku jest jeszcze miejsce na sklepy spożywcze?
Tak, w Polsce jest jeszcze sporo miejsca do zagospodarowania przez dystrybucję zorganizowaną. Potrzebne są nowe supermarkety, a także sklepy formatu convenience. Właśnie w te dwa modele bardzo mocno inwestujemy i poszukujemy partnerów franczyzowych do wspólnego rozwoju.
Czy można w tej branży zaistnieć w pojedynkę, czy lepiej wybrać franczyzę?
W obliczu aktualnych wyzwań gospodarczych, w tym wysokiej inflacji i niepewności rynkowej, to właśnie model franczyzowy, w tym przede wszystkim franczyzy partnerskiej, oferuje przedsiębiorcom znacznie większe bezpieczeństwo i szansę odniesienia sukcesu, niż w przypadku działalności podejmowanej indywidualnie. Mając do dyspozycji silny brand franczyzodawcy, jego znajomość rynku, know-how, logistykę, marketing i kompleksowe doradztwo, franczyzobiorcy znacznie obniżają ryzyko prowadzenia własnej działalności, zwiększając jednocześnie swoje szanse na szybkie osiągnięcie rentowności. Jest to szczególnie istotne na unikalnym, polskim rynku, charakteryzującym się dużym rozdrobnieniem sieci sklepów i silną pozycją dużych graczy.
Czym się wyróżnia franczyza Carrefour?
Oferujemy tzw. franczyzę partnerską, którą wyróżnia podejście do franczyzobiorców. Jest to model pomiędzy franczyzą twardą a miękką. Bardzo dużą uwagę przykładamy do naszego standardu sklepu, jego wizualizacji i wizerunku, ale franczyzobiorca ma spore pole manewru jeśli chodzi o ofertę i usługi dodatkowe. Ten model przynosi bardzo wiele satysfakcji osobom, które lubią być na swoim i zajmować się handlem.
Jako jedyna sieć na rynku oferujemy franczyzę w kilku formatach: sklepy osiedlowe, sklepy na stacjach paliw, supermarkety, a nawet hipermarkety. Mamy już kilku partnerów, m.in. piekarzy czy producentów innych produktów spożywczych, którzy otworzyli swój franczyzowy supermarket Carrefour, aby zdywersyfikować swoją główną działalność. W takie mariaże też chętnie wchodzimy i zachęcamy do nich naszych dostawców i partnerów biznesowych.
Jakie macie plany na ten rok?
W 2024 roku nasz główny cel to dalsza ekspansja i umacnianie pozycji na rynku franczyzowym, a naszym priorytetem pozostaje jakość, a nie liczba otwieranych placówek. Zamierzamy kontynuować rozsądne otwieranie sklepów, które będą szybko generować zyski, co stanowi solidną podstawę dla przyszłości naszej i naszych partnerów biznesowych. Obok rozwoju franczyzowego w tym roku planujemy także kilkanaście otwarć naszych sklepów własnych hiper- i supermarketów. Łącznie w całym roku planujemy otworzyć ok. 130 nowych sklepów.
Jak otworzyć sklep pod szyldem Carrefour?
W ramach współpracy franczyzowej z Carrefour potencjalni franczyzobiorcy mają do wyboru kilka formatów sklepów, z których każdy charakteryzuje się innymi warunkami współpracy, wymaganym budżetem na start oraz systemem opłat franczyzowych. Warunki te są dostosowane do rozmiaru i typu sklepu, co pozwala na elastyczne dopasowanie do indywidualnych potrzeb i możliwości finansowych partnerów.
Dla formatu Carrefour Express Convenience obejmującego sklepy o powierzchni od 20 do 150 mkw. opłata franczyzowa wynosi od 1,5% obrotu netto, a kapitał początkowy około 70 tys. zł. Carrefour Express Minimarket, z powierzchnią od 150 do 300 mkw., charakteryzuje się niższą opłatą franczyzową, która wynosi od 0,8% obrotu netto. Średni wymagany kapitał początkowy to około 120 tys. zł.
Format Globi, przeznaczony dla sklepów o powierzchni 20-150 mkw., opiera się na stałej miesięcznej opłacie franczyzowej w wysokości 300 zł, a średni wkład finansowy wynosi około 20 tys. zł. Natomiast Carrefour Express przy stacji paliw (20-150 mkw.), również wymaga stałej miesięcznej opłaty franczyzowej w wysokości 300 zł, z inwestycjami skupiającymi się na logo i regałach. Średnio wymagany kapitał wynosi około 10 tys. zł.
W ramach współpracy przy franczyzie supermarketów Carrefour kapitał początkowy powinien wynosić kilkaset tysięcy złotych. To znacznie większe sklepy, w które inwestują więksi lokalni przedsiębiorcy.
WIZYTÓWKA SIECI CARREFOUR
Sieć sklepów spożywczych.
- liczba placówek – ok. 670 franczyzowych
- kapitał początkowy – zależy od formatu – od 10 tys. zł do kilkuset tysięcy złotych
- opłaty – zależy od formatu, od 300 zł miesięcznie od 1,5 proc. od obrotu
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Stava wycenia rynek dowozów jedzenia, a Xtreme Fitness Gyms podpisuje Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Przegląd tygodnia 20-27 kwietnia.
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Carrefour zaprasza do strefy party, Żabka ogłasza zmiany w zarządzie, Sfinks otwiera nowe lokale. Przegląd tygodnia 3-9 lutego.
15-16 marca na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się wiosenna edycja Targów Franczyza. Kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes, wykłady znanych i popularnych ekspertów biznesu – tego, kto myśli o otwarciu własnej firmy, nie powinno na nich zabraknąć.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Franczyza Kodano Optyk rozwija się w Polsce w imponującym tempie, otwierając drzwi do biznesu optycznego osobom z różnych środowisk zawodowych.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Alior Bank wprowadził program dofinansowania otwarć placówek partnerskich. Przedsiębiorcy, którym brakuje kapitału na start, mogą pozyskać nawet 40 tys. zł.
W majowym numerze „Własny Biznes FRANCHISING” odkrywamy m.in. tajniki sukcesu w biznesie motoryzacyjnym, finansach, a także opisujemy biznesy, w które chętnie inwestują młode mamy. Dowiedź się, ile płaci się za franczyzę i jak wygląda zarządzanie bez szefa.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....